matildaocholivia

Alla inlägg under oktober 2011

Av Matilda Olivia - 31 oktober 2011 20:56

Nu kommer bilderna från när jag provred i Söndags och så tog vi (jag, jenny och rebecka) lite bilder men jag lägger bara upp några :)


  

Här är den första men ni får kolla snett, för jag VET INTE hur man ändrar det :P

    

Jag och Dompe, bilderna e lite suddiga för det regnade och så e det inte en så bra kamera på den mobilen.

  

Här är deras D-ponny Kiara. Jag kunde blivit medryttare på den oxå men den e typ bara 4 år så den kan busa mycke när man rider. Så det blir nog Dompe :)


         

 Här e några bilder som vi tog för typ 10 minuter sen  :) Lilla söta Malla e med på 1:a o 2:a bilden <3 Sen kommer en koko bild på jenny, mig och halva rebecka :P Sen jenny, jag o halva rebecka igen :)

                         Min STORA lillasyster   


                        //  Matilda  <<33

Av Matilda Olivia - 31 oktober 2011 13:12

Glad halloween! Idag så ska jag fira halloween med Alicia och Andrietta, jag ska klä ut mig till Vanessa Hudgens, läskigt va? Nämen vi ska se en film som heter Sucker Punch och vi ska klä ut oss till nån som är med i den filmen, lite löjligt, men ganska kul  

Nu ska jag gå och locka håret, Hejjdå!         /Olivia <3 

Av Matilda Olivia - 31 oktober 2011 08:48

HejHejHej....  Idag så är det ju Måndag och Halloween :)  Men jag ska inte göra nånting idag ändå, Jenny och Rebecka ska klä ut sig och knacka dörr.


Igår så provred ju jag en storhäst.  Den va inte så jätte-mega-stor, bara lite större än en D-ponny. Iallafall, den är ganska lik Ruta på färgen o så.  Han är Jätte-pigg fast han är 18 år :P  Jag skrittade och travade bara i en paddock, mamma tog kort så jag får väll försöka få upp det senare.  Han heter Dompe tror jag? haha jag kommer inte ihåg riktigt....  Men jaja, jag ska kanske rida honom ibland men vi får se,  jag ska provrida en gång till nån annan gång.  


Jag skulle ridit Ruta igår oxå men hon hade blivit sparkad av Shania eller va det nu va, i hagen på benet så jag vet inte när jag kan rida henne igen :(  Jag hade ju kunnat rida lite mer nu på lovet men det går ju inte nu :(  Men hon blir nog bättre snart ;)



      /  Matilda  <3

OMG

Av Matilda Olivia - 30 oktober 2011 19:24

OMG!!!! Det är bara 2 dagar kvar tills jag fyller 13 år  

Jag är så sjukt glad, för det kommer bli världens....Sveriges.....Älvängens bästa födelsedag för jag och Alicia ska sova över hos Andrietta från måndag till tisdag och på tisdag så ska vi åka till Vänersborg och bada. Ska bli skit kul. Sen på onsdag eller torsdag så ska jag och mamma åka till Ullared och köpa saker. Kan det bli bättre?!

Ja, de kan det. För på lördag ska jag och några kompisar på halloween-party, men på fredag åker jag till Torsby skidtunnel och kommer tillbax på söndag. Jag vill verkligen på den halloween-partyt, för jag vet att de kommer bli sjukt kul, men pappa och min bror ser jätte mycket ifram emot att åka skidor och dom har fixat mina stavar och vallat skidor och allt möjligt, så dom skulle bli jätte ledsna om jag inte följde med. VAD SKA JAG GÖRA?!?!?!   Om du kommer på nån bra ide på vad jag ska göra så messa/ring/komentera, Vad som helst!!       KramKram!

     /Olivia<3


PS. jag har skrivit alla veckans dagar i detta inlägget *fniss*.

Av Matilda Olivia - 30 oktober 2011 06:45

Glömde säga,  För er som inte vet det så är det ju vinter-tid nu :(  så glöm inte att vrida tillbaka klockan 1 timme!!!!!!! Den klockan  som e på bloggen (den blåa till höger nästan längst ner) går fel men jag ska försöka ändra den men vet inte hur man gör, det va Amanda som fixade den.                                                                                                                                                                                                                                        //  Matilda  <3

















Av Matilda Olivia - 30 oktober 2011 06:19

Heej och gomorron,  Jag vet att det är ganska tidigt att gå upp nu för att vara höstlov men jag vaknade nu och va (som vanligt) morronpigg    Jag kan berätta lite om igår.  Först så åkte ju vi till simhallen och badade o de va jättekul :D  Mamma brukar inte bada så mycke fast det gjorde hon igår.  Sen så fikade vi där och sen så åkte vi till maxi och köpte mat o sånt.  Jag (och 5 andra tjejer ska på Haloween-party (stav) hos 1 annan tjej :P Det får va lite hemligt....     Men dom flesta som läser vet säkert vilka dom e.   Men iallafall så köpte åkte vi och köpte en haloween "dräkt".  Jag säger inte vad jag ska var än.  Partyt skulle vara Lördag den 5/11 - 6/11 tror jag ??  Jaja men nu ska jag se på TV för hon har oxå vaknat....


 

 

                                                 

                      Jag ville ha en fin pumpa-bild (den e från goooooogle)  :)


 

              //  Matilda  <3 


Av Matilda Olivia - 29 oktober 2011 16:39

Tjena mittbena! Idag har jag haft trööökigt värre. Bara "pillat" på min tegelsten (iPhone) och följt med mamma till affären. Jag skulle följt med min pappa och bror till sjutbanan, men de är så kallt ute och jag vill inte bli mer förkyld än vad jag redan är. 

Naaww, Tinka hoppade upp i mitt knä och pussa mig i ansiktet, ALLT för att få min uppmärksamhet.... 

Aja, på måndag så ska jag och Alicia sova över hos Andrietta, ska bli skit kul. Vi ska kolla på en film som heter "Sucker Punch" och Andrietta har en skit stor priektor så de är TYP som på bio. 

                 /Olivia<3

Av Matilda Olivia - 28 oktober 2011 20:08

Heej, Nu är det höstlov!!     Idag så har jag inte gjort så mycke utom att jag har vart i skolan.  Då hade vi idrott, spanska, hemkunskap, SO, NO och sen slutade vi :)  På lovet ska jag göra lite olika saker.  Jag ska nog rida och så kommer jag säkert att bada (i simhall :P)  Som imon så ska vi åka och bada, fast inte med pappa.  Vi (jag och jenny) skulle igentligen till pappa imon men han jobbar i helgen så vi ska till honom nästa helg istället.  På Söndag så ska jag rida Ruta fast innan det så ska jag åka och provrida en stor-häst i Alafors som jag kanske oxå ska bli medryttare på :D Jag ska säga att mamma får ta kort ;)  Sen KANKSE ska vi (pappa, jag o Jenny) till Danmark och bada på ett bad ställe där som heter "The Reef" om vi hinner och kan.  Vi va där och badade förra året och de va Jätte-Kul!!  Och då ska KANSKE Olivia följa med oxå ;)     Nu har jag inget mer o skriva.......       


Just det, Jag och Alicia praoade ju på michelin :) så idag så tog Alicia med sig michelin tröja o keps till mig :D  Tröjan är i stolek Medium men jag kan ju sova i den ;)  Men det va bara det jag ville säga....


         



                       //  Matilda   <3

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards