matildaocholivia

Alla inlägg under december 2011

Av Matilda Olivia - 30 december 2011 23:57

Hej! Om 3min är det nyårsafton. Jag försöker komma på något vettigt nyårslöfte, men de går inte så bra . Mitt gamla nyårslöfte var att äta ben&jerry glass med min bror, men de gjorde vi inte.

 2012 nyårslöfte för mig är nog att vara lite snällare, t.ex att säga "hej" till små tanter som går förbi, dom blir jätte glada och göra andra snälla saker. Jag ska också vara lite mer med mina kompisar och försöka få fler kompisar, för de är ju alltid bra. Jag ska nog försöka träna lite mer också, för nu är jag i väldig dålig form. Men jag ska på träningsläger på måndag, så de är nog lungt.

De är nog mina nyårslöften, men jag tar de inte så seriöst. Jag ska nog gå och lägga mig nu, Nattinatti!

  

Jag på skidläger i Norge.  


    /Olivia<3

Av Matilda Olivia - 30 december 2011 10:18

HejsanHejsan!!  Idag ska jag till pappa men jag vet inte riktigt när ?  Så det här kanske blir det sista inlägget från mig denna helgen ;)  Eftersom jag typ aldrig hinner skriva inlägg när jag e hos pappa. Men Olivia får skriva lite då.


Imon e det ju nyårsafton.  Då ska vi kanske sova över hos Diana.  Men idag ska vi få öppna våra paket från England :D  Pappa kom ju hem igår och han sa att det "skumpade" jätte mycke när dom skulle landa för det blåste ju så mycke :O  Sen börjar ridlektionerna om 1 vecka så det blir kul   Och så kanske jag ska börja rida Tora.  Dom som ägde Hermes innan, Catarina o Yvonne, har 3 st andra hästar och jag ska rida en av dom, Tora då, om det funkar bra och så ;)


Bosses mamma, asså beckas farmor, har stickat tröjjor till oss och dom är jätte fina.  Min är helt vit med blåa och röda ränder på.  Beckas och Jennys är typ likadana men mindre då och andra färger på snörena som e längst upp.


Nu ska jag baka muffinS....



   

....och Jenny ska hjälpa mig  



 

 

                    //  Matilda  



Av Matilda Olivia - 29 december 2011 16:54

HejHej, nu har jag precis kommit hem från allum.  Jag, mamma, Jenny, och Rebecka va där och köpte lite saker :)  Jag köpte en tröja som typ är mörkblå med ett "ankare" på.  Kanske inte låter så fint men den va ganska fin och så va det den ända kvar i min storlek av sånna tröjor.  Sen så hittade jag en suuuper fin stickad tröjja som passade bra, men den va inte på rea och va jätte dyr så jag fick inte den :/  Men så letade jag lite till och hittade en ännu finare tröja på rea och den fick jag :D  Det är en stickad tröja som är randig med färgerna svart och behig (hoppas ni fattar för jag vet inte hur man stavar till det ordet)   Sen så köpte jag 3 st örhängen och MASSA godis    Det kanske kommer bilder på gejjerna imon men vi får se....


Imon så ska jag till pappa med Jenny för han kom hem idag :)


Jag fyller år om 10 dagar!!  Jag vet inte vad jag kommer få då eftersom det typ precis har varit julafton.  Men det blir nog fina saker :)


Det här va min dag iallafall, nu ska jag äta mitt gooooda goooodis   <3


 

 

 

                               //  Matilda  <3 





Av Matilda Olivia - 29 december 2011 11:55

Hej! Jag va ju hos tandläkaren och fixa en tand förut idag. Jag fick massa bedövning och sånt skit i tanden och tandköttet. Hoppas inte att de komme gö ont sen när bedövningen slutar verka.... Men jag var så duktig att jag fick en leksak, eller ja, ett häst sudd. Bildbevis är här under

     

Okay, titta inte på mig, titta på hästen.


  /Olivia <3

Av Matilda Olivia - 28 december 2011 22:41

Åh no! Jag ska till tandläkaren imon, på morronen. Jag måste gå upp extra tidigt bara för att nån tant ska pilla i min mun. Inte kul asså. När jag va liten tyckte jag de va skiit kul för att man fick en leksak när man varit så duktig. Nu får jag ingen leksak längre 

JAA! Jag kom på värsta iden, imon ska jag fråga tandläkaren om jag får nån leksak. Bildbevis kommer imon i så fall   


Aja, nu ska jag nog gå och lägga mig snart, Godnatt!


                          



    /Olivia <3

Av Matilda Olivia - 28 december 2011 22:21

Nämen hej! Nu sitter jag och chattar med min underbara kusin Hanna. Vi pratar om lite olika saker t.ex kalkoner. Om du inte tror mig kolla på bilden under


  

Tror du fortfarande mig inte? Skaffa glasögon.


KramKraM!

     /Olivia <3

Av Matilda Olivia - 28 december 2011 12:51

Som ni ser så har vi en ny header!!  Jag har gjort den alldeles själv :D  Visst e jag duktig!?  Jag har inte sagt till Olivia eller nånting än men om hon inte gillar den så gör vi bara en ny    Men jaja, jag bara kom på hur jag kunde göra en så jag gjorde det bara och skulle se om det funkade och det gjorde det ju :D  Hittade inga super-bra bilder, Olivia har nog dom flesta bra men det får bli bra sålänge ;)


   

                              Såå fin asså!!   

 

 

                      //  Matilda  <3 




Av Matilda Olivia - 28 december 2011 09:29

....så ska jag på mellandagsrea med mamma, Jenny och kanske Rebecka.  Sen så kommer pappa tillbaka från England oxå :)  Idag så ska han köpa en fiin julklapp till mig, asså i England.  Jag vet redan vad det är men inte vad det kommer bli för färg.  Jag ska få ett par till converse!!    Vi (jag och Jenny) ska fira nyårsafton hos pappa och öppna våra presenter från England och så ska vi kanske sova över hos Diana och Helene.  


 

Jag har provat att redigera 3 st filmer.  Jag gjorde en från min och Zillas tävling, 1 om Milly och Malla <3 och en om Hermes när vi red ut ;)  Men dom blev inte så bra och så ligger dom på en annan dator så dom kanske kommer upp nån gång men tror inte det.

 

   

      Min sötnos Zilla som jag fortfarande saknar :'(   


 

 

                        //  Matilda  <3 



Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards