matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Häst-Helgen...............

Av Matilda Olivia - 2 april 2012 21:51

Hejjj. Asså denna helgen har det bara vart hästar typ. I Lördags så åkte jag ju upp till AJRK och då var det teori den gången :/ Jag brukar tycka att det e tråkigt men denna teori-lektionen va faktisk ganska kul. Vi satt inte bara och pratade bla-bla :P Vi tog med hästarna ut i ridhuset, jag hade Sessan såklart, och gjorde lite kul med dom från marken. Typ att dom skulle följa med oss vart vi gick (leda dom) och trava med dem över små hinder o bommar. Sedan skulle man få dem att flytta på sig runt en, utan att man själv skulle flytta på sig (svårt att förklara)   Men då skulle man stå imitten och så skulle man "veva" med grimmskaftet mot hästens rumpa och så flyttade den sig runt i en cirkel runt om en. Sessan var super-duktig på det!! <3 Men det va svårt att trava med henne för hon ville hellre galoppera, så jag fick typ inte stopp på henne i början. Men efter en stund gick det bra..


Sessan: Mmm, betongvägg smakar såå gott.. ^^  

 

Sen igår så va jag och red Thora. Jag åkte upp dit vid 10.00 och så red jag ut med Yvonne som red Alpha, och Terese som red Bittan. Jag red Thorisen <3 Vi red en låååång tur på ca 2 timmar. Vi red i skogen, på grusvägar, på ängar och på bilvägen. Thora va super snäll under hela turen, men vi red ju till ställen där hon aldrig vart på förut så hon blev lite "stissig" och ville inte gå frammåt på vissa ställen och backade tillbaka, men jag fick fram henne igen och sen var hon så snäll så, men pigg!! ;P

När vi kommit ut ur första skogen och kom ut på en "öppen" äng, så va det ett traktor-spår på ängen som vi red på. Men det låg krossade "krukbitar" i början av den, och när man red på den lät det som om man kastade sönder massa fönster. Bittan red först och hon råkade kliva på dom, när hon hörde ljuder blev hon SUPER-RÄDD!! Jag trodde hon skulle skita ner sig, hahah, stackarn.. :/ ;P Thora trodde ju också att det var nåt farligt så hon gjorde typ samma sak. Men Bittan va ju typ jätte-nära på att bara sticka där ifrån och Thora typ likadant, men inte lika "farligt". :P


Sen när vi kommit tillbaka hem igen så stog transporten på gårdsplanen och Alphas ägare var där och skulle hämta henne.. :/ Yvonne och alla var jätte-ledsna för att Alphas riktiga ägare skulle hämta hem henne igen (hon hade vart innackorderad hos Yvonne ett tag). Så nu är det bara 3 st hästar där.... Thora, Bittan och Giggi.


_______________________________________________________________


Jag ska upp och rida Thora igen på Torsdag och Söndag. :D 


På Torsdag ska jag nog träna henne över bommar, det behöver hon lära sig innan vi börjar med hoppningen (om hon nu ska börja hoppas??). Men det är bra träning för henne. Hahah, sist så hoppa hon ju ett jätte-skutt över.. ;P Aja, hon ska tränas på bommarna iallafall.. ;)


 

Här e en film från näst första gången på Thoras rygg. Jag har redan lagt upp den här, men jaja.. Här gjorde hon sina små kickningar men det har hon faktiskt slutat med nu. Eller hon har iallafall inte gjort det på länge..   


 

             
  






 
 
Ingen bild

Hannah

3 april 2012 14:48

Hej jag undrar om Thora är din häst eller om det är en som du sköter om;D

Matilda Olivia

5 april 2012 21:44

Hej. Thora e min medryttar-häst som jag rider så ofta jag kan!! Fast jag önskar att hon va min.. ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards