matildaocholivia

Alla inlägg under april 2012

Av Matilda Olivia - 24 april 2012 22:47

Hejj, idag red jag och Therese ut på uteritt i skogen. Det var jätte-mysigt och kul. Blev mycket skritt och trav men även 2 härliga galopper :) Thora hade tydligen vart jobbig mot sin andra medryttare igår.... Hon hade inte änns fått in Thora från hagen.. Men jag vet ju hur det är, samma händer med mig HELA tiden, men det löser sig alltid till slut, även om det ibland slutar med att Thora står på 2 ben.. :O Men hon fick inte änns in henne så hon fick ge upp och åka hem. Men Thora va nog rätt trött efter den stressiga och "farliga" dagen på Ale Ridsport i Söndags, så då fick hon vila igår då istället..


Men Thora av jobbig i hagen idag oxå..^^ Hon stod bara stilla och så viftade jag med grimmskaftet mot baken på henne så att hon skulle SLUTA men istället ställde hon sig på 2 ben... Asså, jag vet inte vad jag ska göra åt det där :/ Hon dummar ju sig bara hela tiden i hagen.. :/ 


Sen va hon inte riktigt på humör idag på uteritten. Hon försökte hitta "farliga" saker och hoppa till för (hon är typ inte rädd för så mycke egentligen) men bara i början, sen va hon jätte-snäll resten av uteritten.... :) 


_____________________________________________________________


   

   Ibland förstår jag dig inte Thora...?

                               

Av Matilda Olivia - 24 april 2012 16:00

Efter skolan idag så följde Olivia med mig och Jenny hem. Då slängde vi bara av oss grejjerna och sen tog jag och skjutsade (stav) Jenny på mammas gamla cykel och så tog Olivia en sparkcykel, o så cyklade vi till Willy´s och köpte glass. Sen satte vi oss på några stora stenar och åt glassarna och bara pratade.. ;)

______________________________________________________________________________________


Jag gick ju till skolan idag då som ni kanske förstår..  Senare idag så ska jag till Thora :) Jag tror att jag rider ut.... ;)

 

                          

 

                             


        

Av Matilda Olivia - 23 april 2012 17:50

Ser ni nån skillnad på de 2 bilderna under?? Isåfall, vad har hänt eller vad ser ni??


Bild 1.

 

 Bild 2.

 

                            





Av Matilda Olivia - 23 april 2012 13:53

Japp,  när jag vaknade upp idag kunde jag nästan inte andas för att jag var så slemmig i halsen, usch.. :( Men jag kanske kan gå till skolan imon, får se....


Men nu ska jag bara vila iallafal..


   

 

                             

Av Matilda Olivia - 22 april 2012 15:11

Hejj, här kommer en liten tråkig film på när jag skrittar av Thora ;P



  Om ni undrar varför jag säger "Men Thora!?" lite surt i början, så är det för att hon stannade liite och tänkte kicka men gör det aldrig eftersom jag sa till henne ;)

 

                    


Av Matilda Olivia - 22 april 2012 14:43

Hellu.... Idag så har jag ridit Thora i ridhus för första gången. Jag gick upp typ vid 06.30 idag :O Sen så hämtade vi upp Therese 08.15 på busshållplatsen o sen åkte vi till hästarna. Bittan va jättenervös idag för hon fattade att vi skulle iväg nånstans, men det fattade inte Thora. Ändå va Bittan lättare att lasta in i transporten än Thora.. Det tog jätte-lång tid.. ^^ Efter ett låååångt tag så gick Thora på transporten ändå och vi kunde åka iväg till Ale Ridport. Vi red i deras ridhus där.

 

När vi lastade ur dem så va Thora jätte-nervös. Hon skakade som en rädd hundvalp, stackarn.. :P Hon typ bajsade jätte-mycke oxå, hon va ju såå nervös asså :P 

Inne i ridhuset va det likadant. så jag fick leda runt henne lite innan jag satt upp och så fick Yvonne leda oss några varv innan hon kunde släppa lös oss ;P Det första vi såg när vi kom in i ridhuset va att de stod uppställde MASSOR av hinder som låg på runt 140 cm, vissa lägre då ;) Men vi skulle ju inte hoppa så högt så Yvonne fick gå runt och sänka ner alla hinder så det blev bommar.

Det va så mycket ljud överallt, man kunde höra hovslagaren på andra sida väggen och så flög de runt ett par fåglar upp i taket. Jag trodde Thora skulle skita ner sig, hahah.. Nejj, förlot Thora :P <3


Sen gick det lite bättre och jag kunde börja trava och galoppera    Therese och Bittan hoppade. Men jag red bara över bommar och sånt idag, för Thora va ju suuuper nervös..

Det va ett hörn i ridhuset som Thora VÄGRADE att gå förbi. Hon stannade och backade och dumma sig men jag fick fram henne till slut ändå ;)


Efter att ha vart i ridhuset och tränat i nästan 2 timmar (?) så va vi ju alla trötta och ville hem och släppa ut hästarna och sen bara äta. Men det fick vi inte, för Thora va jätte-jobbig att lasta in när vi skulle tillbaka hem igen.. *suck*. Så där stod vi och kämpade, men det gick ju inte.... ^^ Thora stegrade sig JÄTTE-HÖGT och kickade o dummade sig   När vi inte orkade mer så gick jag in i ridhuset och hämtade en lina. Vi fick nästan "trycka" in henne med linan och sen gick hon på (*Alla pustade ut..*) När vi va hemme igen gjorde vi bara stallsysslorna och sen åkte jag hem.


Nu ska vi börja lastträna Thora, sa Yvonne. Så hon kan sluta dumma sig, och stå på 4 ben, inte 2!! Sen åker jag till Thora på Tisdag, Torsdag och Söndag igen. ;)


  

 

                                         

Av Matilda Olivia - 21 april 2012 22:19

Dagen idag har vart rätt bra. Det började med att jag som vanligt åkte upp till AJRK och red lektion. Idag var det markarbete och dressyr o jag hade fina Sessan <3 :)  Juste, dom har klippt Sessans man så hon ser ännu sötare ut nu.. :P ;)


Sen har jag typ bara vart hemma och tatt det lugnt eftersom jag va ju sjuk igår....


___________________________________________________________


Imon ska det bli kul. Då får jag gå upp jätte-tidigt (inte så kul då) och åka iväg till Thora. Jag ska ju rida henne i ridhuset för första gången imon :D Jag rider ju dit med Therese då ;)


   

 

Asså, jag får ju ALDRIG sovmorgon!! För alla skoldagar går man ju upp tidigt. På Lördagar så är det AJRK och på Söndagar Thora. På Söndagar får jag IBLAND sovmorgon, med för det mesta rider jag vid typ 11. Imon ska jag va i stallet vid kl.8 :O Men men, det är ju sånt man får räkna med när man rider.. Jag ÄLSKAR det ju och så är jag ju rätt morgon-pigg ändå, men det skulle va skönt med iallafall 1 sovmorgon NÅN GÅNG!? :P Hoppas på nästa Söndag då, att man får sovmorgon då!! :)


 

Nu på Lördag nästa helg så ska jag kanske till Liseberg med Pappa o Jenny, det öppnar ju nu den 28:de. Men vi kanske åker på Söndag oxå istället, vet inte än? Sen beror det på vädret oxå ;)

 

                 



Av Matilda Olivia - 20 april 2012 16:18

Japp, jag har vart hemma sen kl.10.00 typ. Men jag bara vilade och så då, orkade inte skriva nåt inlägg då.. Jaja, nu måste jag vila för imon blir det upp till AJRK för lektion och på Söndag rida i ridhus med Thora för första gången tillsammans med Therese som rider Bittan ;)


Sen har jag faktiskt vart så duktig och bakat en kladdkaka. Den var och är supergod!! :)


   

 

                                

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards