matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

regnigt väder :(

Av Matilda Olivia - 10 april 2012 12:43

Hellu.. Det e ju inte så fint väder här idag, REGNIGT :( Och jag som ska åka till Thora idag. Jaja, jag tror att jag bara åker till henne idag och gör mina stallsysslor och tar in henne och bara borstar henne och myser.. Om det slutar regna så kanske jag rider lite i paddocken ändå. Egentligen e det ju inte så farligt med lite regn precis men när det blåser mycket och e dåligt väder ute så blir Thora väldigt tittig men, ja, jag får se om jag rider eller inte. Gör nog det om regnet inte ÖSER ner ;)


Jag har vart hos pappa i helgen, vi gjorde inte så mycket precis men han följde med och tittade när jag red Thora i Söndags. Sen igår så fick jag och Jenny en påskpresent. Varsitt Liseberg-kort, så vi kan gå in gratis hela året    Det blir bra eftersom vi åker dit ganska mycket på sommaren!!


 

När jag red Thorisen i Söndags så var ju pappa med, men det var också Jenny. Jenny e ju lite rädd för Thora efter sparken, men då så fick Jenny sitta upp på Thora och så ledde jag runt henne i paddocken. Hahah, Jenny har inte suttit på hästryggen sen i sommras när vi va i England. Så hon va ju lite nervös ;P Men det gick bra, och hon tyckte det va kul!!







Efter att hon ridit så sprang hon iväg och hoppade på deras studsmatta sålänge medans jag red. Då så hoppade jag med Thora lite igen. Förra gången hoppade vi ungefär 30 cm, men denna gången höjde vi upp till 50 cm. Thora va SUPER-GLAD över att få hoppa högre!! Hindret låg på 50 cm, men hon hoppade typ 80 cm istället, hahah <3 Jag va rätt nära på att flyga av 2 gånger, men det gick jätte-bra ändå, och Thora va typ över-lycklig, fina tjejen <3 ;D Yvonne sa att Thora kanske skulle kunna va med på en clearround snart.. :) 


Efter hoppträningen så skrittade jag ut en sväng själv. Det va första gången jag red ut med henne själv men hon brydde sig inte så mycket. När jag skrittat en bit så tog jag lite trav, men sen kom en tant och en gubbe som va ute på promenad och då fick jag sakta av. När jag red förbi dom sa gubben: Vilken sida ska hästen gå på? Då sa jag: Höger :D (såg glad ut). Han sa: Okej.. Och sen glodde han på mig och Thora en lååååång stund tills vi skrittat förbi helt.. ;P Konstiga gubbe, han skrämde mig lite med den där blicken  :O


 

_________________________________________________________________


 

Jag är jätte-sugen på att rida henne idag igen, men snälla kan det bara sluta ÖSA ner regn!? Jag e redan rätt förkyld som jag har ingen större lust att rida i regn idag..


 

_________________________________________________________________


 
Men jag ska försöka hinna ta lite bilder på henne idag.. ;)


 

                   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards