matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Dagen igår.

Av Matilda Olivia - 11 april 2012 12:46

Igår va ju jag hos Thora. Jag kännde mig ganska förkyld när jag skulle åka dit och sen så var det ingen där när jag kom, så jag red inte.. Men jag mockade och gjorde det vanliga innan jag gick och hämtade henne. 


Hon är mycke snällare att hämta i hagen nu än innan. Då ville hon ju inte gå med när vi va INNE i hagen men utanför på vägen gick hon snällt med. Nu är det tvärtom. När vi är inne i hagen följer hon med och på vägen STANNAR hon och backar o sånt.. Hon stannade typ 4 gånger på vägen och försökte rycka grimmskaftet ur handen eller nåt. Jag var lite rädd att hon skulle ta sig loss och sticka, men jag sa till henne och typ skrek lite när hon va dum och till sist slutade hon och följde med snällt tillbaka till stallet. 


Jag red ju inte men istället så borstade jag henne och gjorde en fin fläta i hennes svans ;) Men det tog jätte-lång tid att bortsta igenom den för hela hon var ju blöt och lerig. Eller hon hade ju på sig ett regntäcke i hagen men hon var mest blöt på halsen och benen. Sen var svansen också super blöt och lerig   


 

Sen såg jag att hon hade fått nya skor. Jag tror att det var första gången hon hade skor på sig ;) Hon gick ju barfota förut men nu när vi är igång med att träna henne så är det lika bra att hon får ha skor på sig.

 

Hon är så söt när man ska borsta henne i ansiktet med en super-mjuk bortse som hon har. Då tar hon ner huvet och blundar för hon tycker att det är så skönt <3 ;P Så söt är hon!! <3


 

_______________________________________________________________


 

Idag är jag bara hemma och vilar upp mig lite för jag är förkyld :/ Men imon så ska jag rida Thora :D Hoppas att det INTE regnar bara men om det gör de imon oxå så rider jag ändå!! ;)


 

           


Hahah, jag ser lite ut som en hare (med handen) :P  


 

                               










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards