matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Kul helg!!

Av Matilda Olivia - 16 april 2012 16:38

Denna helgen har vart ganska kul :) I Lördags så vet ni ju att jag va uppe och red lektion på AJRK som vanligt.. Det var hoppning denna gången då, men jag fick inte Sessan men jag tog Fanny istället ;) Det gick rätt bra. Vi hoppade 2 hinder som stog på diagonalen, alltså "snett-igenom". Så hoppade man dem som en "åtta" i hela ridhuset några gånger sen höjde man och så.... ;)


Sen åkte vi som vanligt och badade med pappa och Jenny. När vi badar så "leker" vi mest, asså jag o Jenny :P Typ hoppar från kanten, simmar under saker under vattnet och bla bla, men denna gången så bestämmde vi oss för att simmträna ordentligt så det gjorde vi. Vi typ simmade vanligt, och på ryggen och crawl (stav). Det gick ganska bra men jag blev så trött, så det får vi träna mer på nästa gång!! ;P

 

Sen igår va jag och red finaste Thora <3 När jag kom dit så va Terese i paddocken med henne och tränade henne över en pressening (stav). Hon red inte utan stod på marken och hade henne i grimma och grimmskaft. När jag kom dit och såg dem såg det ganska bra ut, alltså att Thora inte va så rädd, men Terese sa att innan jag kom så va Thora mycket jobbigare. Hon hade stegrat och sånt för hon va så fjantig :P Men till slut fattade hon att "en pressening är inte farlig"!! och så hade hon gått över.. Så då gick hon över några gånger och så fick jag oxå gör det med henne... Det gick bra :)

 

Sen tog jag in henne, borstade henne o så och tog ut henne i paddocken. Då red jag mest bara runt och tränade på volter och vägar o sånt.. Hon vågade typ inte rida över där presseningen hade legat (den va borta nu) men till sist fattade hon att den inte låg kvar och så gick hon över ;P Knäppisen.. ;P <3 När jag skulle galoppera gick det väldigt fort. Jag skulle galoppera på en volt och hon är van vid att det ska gå fort på långsidorna så hon va inte riktigt berädd (eller fattade inte) på att svänga in på volten, men det gick bra vissa gånger ändå. Jag fick ner henne i liite lugnare galopp några gånger.


 




 

Nu har ju skolan börjat igen oxå.. Idag i skolan va det jätte-tråkigt och seeegt hela dagen, så det kommer ju inte bli så kul precis känns det som. Men imon så e det ju ändå Tisdag = kort dag med inte så tråkiga och jobbiga lektioner, så det blir lite bättre då!! ;)  


 


                 










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards