matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

19/4-12, THORA

Av Matilda Olivia - 19 april 2012 22:35

Hello.. Idag har jag vart hos underbara Thora <3 Gjorde det vanliga med mockningen och så innan jag gick och hämtade henne. Idag var hon så snäll, hon stod vid grinden och väntade på mig <3 Gulle-grisen, så slapp jag gå ut i leran och "bråka" med henne :P


Red i paddocken idag, red mest runt och tränade volter och serpentiner. Det gick sådär.. Hon var över-pigg och i början blåste det rätt mycket och regnade lite så hon kickade och flängde runt lite i början och ville inte va med riktigt :P Men jag sa till henne och till slut gav hon upp och jobbade på bra. Hon går i form super-fint nu (böjer på nacken). Sen i galoppen.... Ja, då gick det väldigt fort.. Jag försöker träna henne på att galoppera lugnt, men det är svårt   Men hon galopperade iallafall några steg ganska lugnt då och då, men jaa, vi får jobba lite på det..


___________________________________________________________ 

 


När jag kom dit först idag så kollade jag på whiteboard-tavlan som hänger i stallet och såg att Therese hade frågat om jag ville följa med henne till manegen (ridhuset)  på Söndag morgon. Såklart sa jag JA, så det kommer bli jätte-kul!! Jag har aldrig ridit i ridhus med Thora innnan, sen vet jag inte riktigt vilket ridhus hon menar, men jag tror hon menar att vi ska till "Ale Ridsports" Manege, men jaja, jag får se då ;D

 

Sen så va det sånt dåligt väder idag så mamma ville inte filma eller ta bilder, MEN jag filmade en liten snutt från Thoras rygg när jag skrittade av Thora i paddocken IDAG. Men jag orkar inte fixxa upp den här idag, så ni får se den imon istället, men jaa, kanske inte så jätte-kul att se på när jag skrittar runt i en paddock, men jaja, lägger upp den imon iallafall ;)

 

GODNATT

 

                   

Gosig häst <3

 

                             









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards