matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Hopptränade Thora igår :)

Av Matilda Olivia - 2 maj 2012 18:50

Orkade inte skriva om dagen med Thora igår.. Men gör det nu istället ;)


Ja, när jag kom till stallet så va det redan mockat och klart, så slapp jag det ;)   Sen så va Therese där och gjorde iordning Bittan för dom skulle hoppträna så då bestämmde jag mig för att hoppträna med dom på Thora :) 

När jag hade hämtat Thora i hagen så hade hon rullat sig jätte-mycke så det va jobbigt att borsta bort all lera   Men ja, Thora e jätte-snäll att hämta i hagen nu, vi har kommit på ett litet trick för hur vi ska göra, och det FUNKAR!! :D Så nu e Thora super snäll i hagen, än så länge iallafall.. ;) 

 

_______________________________________________________________


 

När jag har hoppat Thora innan så har vi ju bara hoppat hinder 1 och 1, asså inte en hel bana. Och vi kanske ska ut på lite clearrounder senare och då måste man kunna hoppa en bana på MINST 8 st hinder, så det tränade vi på då. Båda hästarna blev väldigt svettiga efter passet, men de klarade en hel bana på 8 hinder iallafall!! :D Thora och jag va nästan helt felfria, hon petade ett hinder bara, men båda 2 behöver lära sig att lyfta på hovarna ordentliget.. ;)

 

Thora va så glad över att få hoppa, hon va jätte-pigg och hoppade allt. Hon har ALDRIG stannat på ett hinder med mig, hon har ju rivit ganska mycke då, men det tränar vi på :P Vi hoppade kanske 50-55 cm eller så igår? Sen hoppar vi ju på ganska låg höjd än sålänge men vi ska inte hoppa sönder dem, vi tränar så får vi se hur högt de kan hoppa ;)

 

_______________________________________________________________

 

Efter träningen släppte vi ut alla hästarna i sommar hagen lite längre bort. Alla galopperade ut i hagen och va så lyckliga, hahah <3 :)

 

   

 

                                       







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards