matildaocholivia

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Matilda Olivia - 15 mars 2012 22:38

Heej! Är liite gladare nu. Inte för att den där saken har löst sig då (fattar fortfarande inte!?) Men för att jag har ridit underbara Thorisen <3 


Först så åkte jag till stallet med mamma och så mockade jag. Sen så kom Catta ut och sa att hon hade skrivit ett medelande till mig på deras Whiteboard som sitter på stallväggen (jag såg inte det när jag kom dit :P ) Så då gick jag och kollade och så hade hon skrivit lite saker till mig då.. Iallafall så frågade hon sen om jag ville rida ut med henne, såklart ville jag det. Så hon mockade ut Alphas box och jag mockade klart Thoras och så gick vi och hämtade dem i hagen. Då ville inte Thora komma fram först. Men när hon såg att Alpha skulle ut så ville hon ju följa med så då kom hon fram och vi tog in dom.


Så borstade vi och gjorde iordning dem och red lite uppvärmning i paddocken, typ trav och skritt. Sen blev det kolsvart ute typ men vi red ut en bit ändå, för när man väl va i mörkret så va det inte så mörkt på nåt sätt ändå :P Thora va så snäll och kickade bara 1 gång idag, då i traven i paddocken men bara då, så det blir ju bättre!! <3 Catta kan VÄRKLIGEN prata, hahah :P Men det va kul att rida ut med henne, så om det e fint väder på Söndag så gör vi det igen, annars så rider jag i paddocken ;)


Sen så hade Bittan (en annan häst) tappat en sko, så då kom hovslagaren och fixxade det på henne. Thora har ju inga skor så, jaja.. Jag har märkt att Thora e liite latare nu. Asså inte lat, men inte lika pigg som förut, men det e ju bara för att nu har hon blivit riden nästan varje dag i typ 2 veckor elle nåt?? Men hon ska börka få 2 vilodagar i veckan nu så hon inte blir helt trött och seeeeg :)


_____________________________________________________________________________


Jaa, och imon så e det tröök skola igen.. Justee jag va ju och praoade på Michelin idag med Alicia. Skitkul som vanligt va det!! :) Hahah, Jag och Alicia har faktiskt träffat Danny :D Han va ju liite sur för att han kom 2:a i melodifestivalen då, men han blev så glad sen när han fick smaka min och Alicias gooa äpple-kaka :) Men han frågar lite knäppa frågor ibland, men jag och Alicia, vi kom på knäppa svar tebax <3 Hahah, såå kul dag. Vi fick även en bild på honom, men vi tog den i smyg men han märkte det så Alicia sprang iväg och jag efter, så blev den lite suddig (det va Alicia som tog bilden) :P Aja, nu ska jag inte berätta för mycket om det....    



 

                     

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards