matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Om idag och igår..

Av Matilda Olivia - 9 mars 2012 17:02

Har typ inget att skriva om, så jag berättar om idag och igår istället. :)


Igår så red jag ju Thora. Först åkte vi dit och så skulle jag hämta henne i hagen. Det gick tyvärr SÄMRE ÄN SÄMST!! :( Först ville hon inte komma fram till mig, sen när jag gick fram till henne istället, skulle precis ta tag i grimman, så stack hon.. Jag va typ 2 mm ifrån..  Och så höll det på ett tag  Sen skulle jag försöka ännu en gång till, då vänder hon rumpan till och kickar.. :O  Men hon missade    Då fick Terese komma in i hagen och hjälpa mig, hon satte på grimmskaftet och gav det sedan till mig. Då ville inte Thora gå frammåt. Hon backade, kickade och till och med ställde sig på bakbenen och stegrade.. :O  SÅÅÅHÄÄÄÄR rädd va jag.   Då fick Terese ta henne igen, och Thora gjorde samma sak mot henne, men gav till sist upp.. Hon har ju sina dagar ^^. Nästa gång så sa Terese att jag ska ta med godis till henne och "fjäska" för henne i början så att hon blir lite snällare mot mig, och iallafall vill komma fram!!


Ridningen gick iallafall bättre!!  Jag skrittade och travade på volter. Sen blev det en liten galopp, men det va Thora som bestämmde det, hahah. Hon kan typ bara skritt och galopp. Men när jag sa till henne så började hon sluta.. Men när vi travar på volter e det mycke svårare för henne att fatta galopp själv så det e bara när jag rider på rakt spår som hon gör sina små saker (kicka, fatta galopp själv) har jag märkt. Iallafall, så va hon snäll och duktig igår ändå. Hon kickade aldrig nån gång då, hon bara "förberedde" sig på det, men jag sa till henne innan hon han göra något, så hon slutade då.  Men hon e inte dum!! Hon testar ju mig bara.. ;)


Sen mockade jag hennes box och åkte hem.


Jag ska åka till henne igen på Söndag :)


____________________________________________________________


Idag så va det arosenius-dagen på skoolan.  Först va det vanlig idrotts-lektion. Vi sprang 2,5 km och sen så va det språkval o sen skulle tjejerna i våran klass va med killarna i typ 9:an och så skulle man lära känna varandra.. Man fick typ säga va man hette och berätta om sig själv, va man gjorde på fritiden o så....  Sen skulle man ha på sig typ 50-tals kläder, o såå.


Imon så e det heeeelg, Lördag, och då ska jag rida Sessan (eller nån annan ponnyy). Det kändes typ som om det va 1 månad sen jag red uppe på AJRK, men det va ju bara 1 vecka sen  ;) För jag har hunnit rida Thora 3 gånger emellan.


Aja, hejjdå..   

 

       

 

Snaaaart så ska jag och Alicia till Michelin igen,  wihhhooo  :D


 

Sen imon så ska jag sova över hos Olivia och så ska vi se på melodifestivalen tillsammans, Emmie kanske oxå e med!!  (Egentligen så skulle det va en tjejkväll, som vi brukar ha ibland, men typ inga kunde komma så det blir som det blir).


 

               






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards