matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

BlaBla

Av Matilda Olivia - 11 mars 2012 21:17

Hellu.. Igår så sov ju jag och Emmie över hos Olivia och kolla på melodifestivalen. Loreen vann, helt rätt att hon gjorde det!! :D  Sen så har jag ridit Thora idag oxå. Yvonne och nån mer skulle rida ut på morronen idag vi typ 11.00, men mamma såg inte det sms.et försen 2 timmar senare, så jag kunde inte följa med på Thora :( Men vi ska göra det på Söndag nästa vecka kanske om det e fint väder då. Iallafall så red jag henne i paddocken istället. Det gick bra. Hon kickade bara 1 gång, och så fick mamma för första gången se mig och Thora galoppera idag ;) Och guuud va pigg hon va. Jag trodde att vi skulle välta i hörnen men det gjorde vi inte   Det gick nästan liite för fort, men hon har ju så sjukt mycke överskotts-energi så det blir väll bättre när hon blivit riden lite mer. Men hon tyckte det va kul iallafall!! Hon har ju vart travare innan och där lät dom inte henne galoppera och nu får hon ju det och det älskar hon, så hon gasar gärna :P  Mamma "filmade". Eller hon trodde att hon gjorde det för hon kollade på mig och Thora istället för att kolla om hon verkligen hade tryckt "spela in". Så tyvärr får ni inte se på mig och Thora galoppera runt i paddocken som typ galningar, men jaja, det får bli en annan gång ;P


 

Innan jag skulle rida så mockade jag och fixxade det vanliga. Men så hämtade jag ju henne i hagen oxå och det va, som vanligt, inte helt lätt precis.... Först ville hon inte komma fram så jag och Yvonne (hon fick följa med för, aa, ni vet ju redan hur Thora kan va ibland..) fick gå in i den superduper-leriga hagen och hämta henne. Denna gången hade jag med mig godis och då satte jag mig ner på huk och höll fram handen med godis, och hon kom fram och åt upp den. Så satte jag fast henne. Jaa, vi hade klarat Nr.1 Så va det bara Nr.2 kvar då. Att få ut henne ur hagen. Hon gick med mig de först 3 stegen. Sen stannade hon, jag visste va hon tänkte göra så jag sa till henne och så gick hon med mig. Så höll det på hela den geggiga vägen fram till grinden. Så fort vi kommit ut från hagen så följde hon med snällt, som vanligt  Iblande e hon så svår att förstå sig på ^^ Hahah..

 

Asså, jag vet att jag skriver mycke om hästar nu. Men det e typ allt jag gör. Går i skolan och rider, så e det. 


Justee, jag red ju på AJRK igår, och gissa vad?? Jag hade inte Sessan då :O Neej, för jag har haft henne så mycke nu så en annan tjej i min grupp fick ha henne. Så jag hade Valentina istället. En svart-vit-prickig ponny, ni har kanske sett henne på nån av mina ridfilmer??) Och då hade vi markarbete typpp.. Valentina e lite piggare än Sessan så, jaa det gick liite snabbare i galoppen. Nästa vecka blir det hoppning. Asså jag hoppas verkligen att jag får mina lilla Sessan tjjej då!! Men men, vi får se hur det blir då....


                               

 Mina 2 söta tjejjer!! <3


 

                            












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards