matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

v.12

Av Matilda Olivia - 20 mars 2012 21:24

Hellu. Vet att det e dåligt bloggande men har typ inte hunnit. Iallafall, så ska jag berätta lite om vad jag har gjort de senaste dagarna..


Fredag: Bara skola, och sen så åkte jag och Jenny hem till pappa.


Lördag: Hoppträning på AJRK. Hade tänkt ha min Sessan då, men har haft henne så mycket nu och så har en annan i min grupp börjat vilja ha henne nu :( Så det e typ "krig" mellan oss om vem som får henne, hahah, nej men båda vill ju ha henne och hon fick välja först så då va det ju kört för mig :P Sen så va vi 6 st i gruppen då :O Vi brukar ju typ bara va 3 st eller nåt, så det blev lite svårt för mig att välja häst eftersom det bara fanns Turbo, Spencer och Silver kvar. Orkar inte berätta om dom, men iallafall så tog jag Spencer. Han e ju rätt ung så han busar ibland, man vet ALDRIG vad han kan göra :P


Vi skulle hoppa en bana med först 2 bommar, ett hinder, och 2 bommar till. Först så hoppade vi ca 40 cm, ett kryss då, och då hade jag inte "vant mig" vid honom än, så han stannade 2 gånger. Sen höjde vi och jag blev mer bestämmd och han flög över. Vet inte hur högt det sist hindret var, men det var ju högre än 40 cm iallafall kan ja säga!! ;) Han var iallafall så duktig på slutet, så han är nästan min nya favorit nu. Nej, men han är min favorit näst efter Sessan <3 Jaja, hoppas att jag får henne nästa gång.. :)


Söndag: Så red jag Thora <3 Jag red ut med Terese som red Bittan. Vi red en långritt i skogen, och det va jätte-kul!! Jag kan ju typ inga vägar där än, men jag lär mig :D  När vi ridit först på grusvägarna, in i skogen och sen ut igen så kom vi till en gamma körbana för hästar. Den är typ helt öde nu och ingen äger den MEGA stora paddocken som finns där. Så vi red i den lite. Jag värmde upp Thora i galopp där och hon var ju som vanligt över-het och försökte sticka med mig :P Jag hade INGEN kontroll över henne så Terese fick sitta upp på henne och säga till henne :P När jag satt upp på Thora igen så lyssnade hon lite bättre och jag gjorde galoppfattningar och saktade av efter några steg för att hon skulle börja lyssna på mig. Sen innan vi red tillbaka hem igen så tog vi ett litet galopp-race uppför galopp-backen. Hahah, OJJ va pigg Thora va men det va väll skönt för henne att galoppera av sig all den energin!? ;)  Sötisen <3


Jag ska sit på Torsdag igen tror jag, och sen ska jag dit typ alltid på Söndagar. Tisdag och Fredag är Thoras vilodagar.. :)


________________________________________________________________


Jajaaa, imon så e det Onsdag. Den tråkigaste dagen i skolan. Ända till kl.15.30 :(


              

Thora, du e den finaste hästen/ponnyn (?)!! <3  



När jag rider henne nästa gång så ska jag fråga mamma om hon kan ta bilder och filma lite. Ni skulle bara se vilken överskotts-energi den hästen har asså!! Speciellt i galoppen <3 :P


                         




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards