matildaocholivia

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Lite om veckans som gått....

Av Matilda Olivia - 30 mars 2012 18:03

Hej!! Jag vet att det har varit dåligt bloggande här men jag har typ inte tänkt på det ;P Jaja, jag dka berätta lite om det som hänt under denna veckan. 


Lördag 24/3:  Så red jag dressyr på Sessan. :D


Söndag 25/3: Red jag uteritt på Thora med Terese. Då red vi i en skog som heter hästhagen. Vi brukade gå dit med skolan, så det va ju lite kul att rida där då. ;D


Måndag-Onsdag: SKOLA.


Torsdag (igår): Så red jag Thora igen. Då red jag i paddocken och så la Yvonne upp lite bommar som jag skulle rida över. Thora skulle ju bli travare egentligen så hon har lixom inte lärt sig hoppgrunderna från början än (?) och hon är 8 år. Men hon har hoppat lite för att tag sen, så hon håller på att lära sig mera nu. Iallafall, så tog jag trav direkt och hon fattade typ inte att man skulle VA PÅ MARKEN när man red över, så istället hoppade hon över. Hahah, ett jätte skutt över BÅDA bommarna sammtidigt!! Söta Thora.. ;P <3 Så gjorde jag om det igen, fast denna gången i skritt, och då lyfte hon på hovarna så fint och gick över :D Sen tog jag det i trav igen och det blev lite skumpigt men vi kom över UTAN att hoppa ;P Så gjorde jag det massa gånger innan jag srittade av henne och tog in henne i stallet igen.


Innan jag red så gjorde jag vanliga stallsysslorna. Mocka, diska hinkarna, fylla på vatten och hälla upp hö. Sedan när jag skulle hämta henne i hage (=det brukade vara ett "problem") så var hon super snäll idag!! <3 Hon bara kom fram till mig och fattade att det va jag <3 :') Jag blev såhäääääääär glad!! Så spännde jag fast henne i grimman och så kom den lite svårare biten (brukade). Att hon skulle följa med UT, men denna gången stannade hon bara 1 gång. Jag trodde typ att hon skulle kicka lite bakåt eller så, men det gjorde hon inte. Jag sa bara till henne 1 gång, sen följde hon med så snällt <3 Hon börjar väll snart sluta testa mig helt, hoppas det, det värkar ju så iallafall.. :) 


Japp, det var en BRA dag iallafall!! Thora ville ju typ gosa hela tiden <3 Sen åker jag till henne på Söndag också igen. Då ska jag nog träna bommar i paddocken igen, eller rida uteritt om Terese, Catta eller Yvonne ska, så hänger jag isåfall också med ;)


   

Kolla på hästen <3 inte på mig!! ;P


 

Jag ska ta lite nya kort på mig och henne nån gång, kanske typ på Torsdag nästa vecka eller så?? Får se.. 

 

                          










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Olivia - 3 oktober 2013 22:39

                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 maj 2013 20:29

                                                                                                                                              ...

Av Matilda Olivia - 2 april 2013 16:45

                                                                        ...

Av Matilda Olivia - 1 mars 2013 16:28

                                     

Av Matilda Olivia - 12 februari 2013 18:00

                                                  ...

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards