matildaocholivia

Alla inlägg under mars 2012

Av Matilda Olivia - 5 mars 2012 19:44

Hellu!! Här har jag redigerat en liten film från min dag med Thora. Som vanligt e det ingen musik, men jaja.. Heheh, vi fick med på film när Thora gjorde sina små "kickningar", men strunta i mammas prat och de i bakgrunden som pratar ;)


  


Visst e hon söt?? Hon e ju lite busig men men, det blir väll bättre efter några gånger till..


       

Asså, strunta i hur jag ser ut där.. Jag va så upptagen av Thora att jag typ inte märkte att jazg blev fotad  :P


        











 



Av Matilda Olivia - 5 mars 2012 18:22

Hellu hellu!? Denna dagen idag har vart awsome!! Så mysig med min lilla (stora) söta Thora <3 


På förmiddan så gjorde jag typ ingenting, bara latade mig och väntade på att mamma skulle komma hem.... Sen vid typ 13.00 så gjorde jag gooa muffinsar med kaffe o choklad glasyr, goda e dom kan jag lova!! Sen vid typ 14.00 så åkte vi iväg till Thora. Först hämtade vi in henne från hagen, gjorde iordning henne och red lite i paddocken. Idag så skulle hon såklart testa mig (jag tänkte att det skulle va idag)   Men det va inte så farligt. Hon bara stannade, kickade och sparkade liite men inte så farligt  ;) Det va mest i traven som hon gjorde så, men då sa jag till henne och hon började bli lite snällare, så jag travade henne på stora mittvolten och, wiihoo, hon dumma sig inte och jag berömmde henne såå mycke, duktig tjej <3 Sen så va Terese där, en annan tjej som rider en annan av Yvonnes hästar, tror att det e Bittan hon rider, men kommer inte ihåg riktigt :P Iallafall, så frågade hon mig om jag ville följa med ut på en liten tur. Jag sa såklart ja, för det skulle ju va kul att se hur Thora betedde sig utanför ridbanan. Och hon va såå fin och gjorde inget dumt!! Vi skrittade och travade och Thora va så snäll och bara trava på, sötnosen <3


 

När vi kom tebax så rycktade jag av henne, gav henne en liten morot och släppte ut henne i hagen. Sen så mockade jag hennes box, gjorde rent hennes hinkar, hällde på nytt vatten, la i en morot i hinken brevid och hällde ut en påse hö i boxen.


 

Mamma filmade och tog kort, så det kommer upp imon eller kanske ikväll..






Ehh, e det här typ bara min blogg eller Olivia!?!? 



       

Av Matilda Olivia - 4 mars 2012 20:47

Heej på er!! Denna helgen (eller Lördagen) her varit väldigt stressig!! Kan berätta lite om den:


Lördag: Upp vid 08.00 och åka iväg på ridlektion på AJRK och hade ju Sessan. Då var det markarbete, typ tränade på volter och så = lite tråkigt, men jaja..   


Sen så va vi och fikade i nödinge på ett café och efter det åkte vi hem till mamma för att hämta upphenne för att åka på provridning. Men mamma va sjuk så vi åkte iväg själva till Thora (hon stavas tydligen med ett "h" i) för att provrida. Provridningen gick bättre än jag trodde, asså det gick verkligen skit bra!! Först så fick jag hämta henne i hagen = inga problem, hon kom när vi ropade på henne. Sen borsta, sadla o tränsa = inga problem, duktig pålle!! ;) Sen leda ut i hagen för att sitta upp och rida = inga problem ;)

 

Först så skrittade jag henne och Yvonne sa att hon kunde kännas lite "vinglig" för hon har inte vart riden på länge =  typ inga muskler har hon då.. Men det kändes bra efter en stund!! Sen va det trav, och hon travade så fort typ som Sessan galopperar, hahah, den va man inte berädd på, men jag satt kvar!! Travade runt några varv, i båda varven, gjorde lite volter m.m Sen kom galoppen då, i början behövde jag bara sitta ner så började hon galoppera typ, men då saktade jag ner, och gjorde en riktig galopp-fattning. Galopperade lite i båda varven och det gick BRA!! Sen så skulle jag fatta galopp en gång till och.. Vilken fart hon fick asså!! Hahhah, det gick super fort, så in i kurvan trodde jag typ att vi skulle välta elle nåt? Men det gick bra!! Det gick nog inte så fort egentligen, bara att jag är van vid ridskole-ponnysar och de e ju liite segare, men inte alla!!!!!! ;)


Yvonne sa att hon kanske kunde testa mig lite i början, men det gjorde hon inte, och hon kändes såå fin och lyssnade otroligt bra på mina skänklar!! Det känns som om detta är en bra häst för mig, asså det känns som om vi passar bra ihop!!


Det kommer en tjej från Partille som också ska rida Thora, och hon provred henne idag, men tydligen så hade Thora testat henne rätt mycke, för hon va strässad o så ? Men aja, kändes verkligen som om jag kommer ha kul ihop med Thora!! Asså även fast hon lixom inte direkt e världens bästa tävlings-häst elle nåt sånt, så kände jag bara där när jag satt på hennes rygg att: Detta kommer bli grymt bra!! Kommer jag ha fel?? Det får vi se nån gång, men än sålänge har jag en BRA känsla i magen....


Sen e hon ingen ponny heller. Eller, det vet som inte än. Antingen så e hon en maxad D-ponny eller en liten häst. Jag tror faktiskt att hon maxad D-ponny, det kändes/ såg lite ut som det, men men, vi får se när dom ska mäta henne..  :D


Sen badade vi....

__________________________________________________________


Sen så får vi ju inte glömma Söndagen oxå, men jag e bara så grymt glad med Thora o det just nu men.. aa..


Söndag: SOVMORGON, sen åkte vi och tvättade bilen, o sen åkte vi hem te mamma, så nu sitter jag här och skriver om min helg..


Aja, ni får nog se bild + film imon!? Tror det iallafall....  


 

            Hmm, glömde jag att berätta? Jennifer, min syrra på bilden breve mig, blev sparkade av Thora igår..     Det va när vi skulle ta ut Thora i hagen, så gick Jenny bakom en häst = det får man ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG göra när man går ut till hagen med en liten häst/stoor ponny!! Men hon hade tur!! Hon blev bara sparkad på benet och inte så jätte kraftigt, men ooooojjjj vilket stort blå-märke det e på hennes lår nu.. Men hon har troligen lärt sig av detta nu? (De roliga e det att detta va typ det första Jenny lärde sig om hästar!! :Gå ALDRIG bakom hästen bla bla....) Hahah, men nu fattar hon nog vad som kan hända!!??

 

                 





Av Matilda Olivia - 3 mars 2012 10:15

Just nu så sitter jag på en ponny-rygg och har lektion :) 

 

       

Förlot för suddiga bilder, de blev tagna med en IPhone..  

 

             

Av Matilda Olivia - 2 mars 2012 16:48

Halloo!! Idag så va det sista dagen denna veckan och nästa vecka e det studiedagar Måndag och Tisdag :) Sen på Fredag den veckan så e det aroseniusdagen på våran skola och då ska man typ klä ut sig efter ett tema.. 


Idag så slapp vissa NO lektionen och fick gå hem 1 timma tidigare och jag va en utav dom ;) För alla som fick godkännt på NO-provet (över "E") fick gå hem och de som inte blev godkännda (som fick "F") fick stanna kvar och ha lektion istället.    Och gissa va jag fick!? Joo, jag fick "C" och jag blev liite besviken, för jag va 1 poäng ifrån att få "B", men jaja, sååå nära va det..   


 

Imon så ska jag rida på AJRK kl.10.00, och sedan vid typ 12.00 eller 13.00 så ska jag åka och provrida Tora. Jag skulle typ egentligen gö det på Söndag tror jag men det kommer en annan som oxå ska provrida fast på Söndag då, så jag får komma på Lördag istället ;)  Hoppas att det går BRA. På AJRK kommer jag nog ha Sessan och jag vet inte vad vi ska göra då??

 

                   





Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards