matildaocholivia

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Matilda Olivia - 19 december 2011 18:10

Hej och jag vet att jag inte har skrivit på ganska länge men det har hänt en VÄLDIGT tråkig sak igår kväll....

 

Mitt ena marsvin Malla blev jätte sjuk, vi tror att hon fick lunginflamation som är jätte-farligt för marsvin.  Hon fick det i Lördags och på Söndagen var ju alla veterinärer stängda så jag och pappa åkte och köpte en spruta så vi kunde spruta in mosad mat i hennes mun, eftersom hon inte ville äta.  Hon mådde verkligen jätte-dåligt :(  Ungefär vid 18.00 så kunde hon inte äns gå så jag lyfte in henne i sitt lilla hus och efter ca  en halvtimme så andades hon inte längre :(  Så vi lyfte upp henne och la henne i en kartong och idag efter skolan så begravde jag och Jenny henne.  Jag grät jätte mycke både idag och igår     Vi hade henne bara i ca 2 månader och hon hann inte äns fylla 1 år    


 

 

Mitt andra marsvin, Milly, lever fortfarande och det kommer hon göra ganska länge till tror vi för hon äter alla vitaminer och sånt som vi ger henne, men det gjorde inte Malla.  Bara ibland....

 

Milly springer runt i buren just nu och undrar var Malla är :'(  Det är bara så hemskt, att hon dog för att hon blev sjuk :(  Jag har inte vart så här ledsen på länge....    

 

Vi köpte ju Malla för att Milly var ensam och behövde en kompis och nu är hon ensam igen ändå....  Men vi kommer inte köpa ett till marsvin nu, vi kommer bara ha kvar Milly.  Jag får bara gosa och så med henne mera så blir hon gladare!!  


 

       

           

Malla vi saknar och älskar dig!!  <3   


 

 

                 //  Matilda  <3     







Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards