matildaocholivia

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Matilda Olivia - 19 februari 2012 17:15

HejHejHej. Kan berätta lite om vad jag har gjort från Fre-Sön (idag). 


Fredag: Så gjorde jag typ ingenting.


Lördag: Red jag ju på AJRK. Hade ju såklart min sötnos Sessan och det var liite hoppning igen. Eller det va 3 bommar precis i mitten av ridhuset, alltså vid bokstaven "X" ? Och så skulle man rida som en 8 runt i hel ridhuset och när man kom till "X" (i mitten) så va ju bommarna där och så skulle man trava över dom. Sen när vi gjort det en stund så satte Marie upp ett kryss och så skulle man göra det i galopp. Det var faktiskt riktigt svårt, att lixom behålla galoppen när man svängde in på hindret. Eftersom Sessan e en "tjockare" ponny, eller hennes raser är lite "tjockare", så var det lite svårare för Sessan och Fanny (syster) att behålla galoppen när man gjorde en sån sväng, men hon stannade aldrig eller rev, bara hoppade det.   Duktig tjjej <3

 

Det e mycke Pay´n Jump på AJRK nu, asså det kommer nya hela tiden!! Den nästa som e nu är Söndag den 4 Mars och Tisdag den 13 Mars. Asså jag funderar på om jag ska va med på nån med Sessan, men e inte säker. Sessan e inte den bästa i hoppning men hon stannar typ aldrig på hinder. Eller hon har iallafall aldrig gjort det med mig, och jag har hoppat henne gaaaanska många gånger    Hon e en DUKTIG tjej!! <3


 

Men sen så e det ju "harhoppet" och "kycklingskuttet" (gulligt) snart, fast det e ju 14 och 15 April, så det e ju ganska långta kvar.... Men jaja, jag får se hur jag gör. Det kommer ju MASSOR av klubbtävlingar och Pay´n Jump under våren och så, men jag får se??

 

Imon så börjar skolan igen. Fast det kommer inte bli så tråkigt, för på Onsdag så ska vi till universeum med våran klass     Jajajajajajajaja.. Jag vet att vi gör det ganska sent!! Men dom tar ju typ alltid våran klass SIST.?  (Ni som inte fattar/vet, så har ALLA klasser på våran skola, alltså i vår årskurs, redan åkt dit, och vi får göra det typ 3 veckor efter att en av klasserna gjorde det) :O


                 

 

 

                  

 






Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards