matildaocholivia

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Matilda Olivia - 22 februari 2012 20:56

Hej. Idag så va vi på Universeum med klassen. Det va kul....    




 


På morgonen så möttes jag och Olivia vid typ 9 och gick till Willy:s för att köpa lite grejjer. Jag köppte såna dära färdiga wasa knäcke-bröd och ett paket gifflar som vi delade på. Olivia köppte risifrutti, tugg-gummi och nåt mer ? Sen gick vi till bussen och åkte till universeum.. 

 

Först så blev vi i olika grupper och så gick vi med en ledare som skulle prata om FISK ?


 

Sen så fick vi gå runt fritt och typ äta våran matsäck.. Först gick vi ut typ "på taket" och åt, men det blev så kallt så vi gick till Lina och åt med henne inomhus.   


 

När vi va i den "tropiska regnskogen" så såg jag för första gången 3 apor sammtidigt där. Olivia har kort.. Sen så kollade vi på ormarna   Dom va tjocka. 



 

Sen så gick vi upp till rymd-stället och nåt annat ställe. Jag filmade med Olivias mobil när hon hade på sig en grön overåll (stav) och satt PÅ väggen, men hon gled ner ibland   Och så filmade jag när hon åkte nån "rymd-hiss-sak", och så filmade jag när hon red på häst-simulatorn.  Jag filmade ganska mycke idag    Men det va ju med Olivias mobil så HON får lägga upp det....


 

Det va en ganska kul dag..   


Sen så har mamma ÄNTLIGEN pratat med Yvonne om Tora. Jag red ju hos dom förut, fast då på Hermes som nu e såld   Men iallafall, så e Tora en av deras storhästar, så jag tror på Lördag nästa vecka, elle va det nu va, så ska jag åka och provrida henne och om det funkar bra och så, så ska jag bli medryttare på henne     För det e ju rätt kul att rida lite oftare, än bara 1 gång i veckan. Så Lördagar e det AJRK, och andra dagar Tora (om vi nu passar ihop och det funkar bra).  


 

       




 Denna ponnyn va såå rätt för mig..   

   

 

Ni har väll inte glömmt bort denna killen, Hermes..??    


 

Iallafall, så ser ni ju hur paddocken och stallet ser ut på bilderna ovan..!? Det e ju där jag då ska fortsätta rida, fast på Tora istället....

 


             




Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards