matildaocholivia

Alla inlägg under december 2011

Av Matilda Olivia - 6 december 2011 18:20

Idag och igår så va det ganska tråkigt i skolan.  Fast jag va med Lina (i våran klass) så då va det inte så tråkigt längre :)  Sen så va jag med alicia o alla när dom hade rast :)   Det snöade ju igår :D Iallafall här i Älvängen,  Först så haglade det och sen börja det SNÖA <3  Då blev jag och Jenny jätte-glada     Olivia åkte ju till Norge och åker skidor där men hon skulle väntat  liite längre för dagen efter att hon hade åkt så börja det ju att snöa :D  Fast det e inte mycke snö....                      Jag vet inte nåt mer jag kan skriva om men när Olivia kommer hem så kan vi göra nåt roligt.  Typ nåt video-inlägg eller så :D  Sen kanske (om jag orkar) så skriver jag lite saker som jag önskar mig i jul-klapp ;)  Men det blir kanske imon då.


Nu ska jag äta kvälls-mat....               

  



   NÅGRA bilder från detta året <3


         //  Matilda  <3       

Av Matilda Olivia - 4 december 2011 18:37

Hej,  Idag har jag inte gjort nånting. Fast jag har gjort rent i Millys och Mallas bur och så hade dom trampat i massa bajs och sånt så jag badade båda innan dom fick komma ner i sen rena bur igen :P  Malla har bara blivit badad 2 gånger i hela sitt liv och det va jag som badade henne båda gångerna.  Milly har badat MÅNGA gånger så hon va lugn som vanligt :)   Nu så sitter dom i buren och äter hö :D


Imon blir det såååå tråkigt i skolan för Olivia åkte till Norge idag, och hon kommer tillbaka på Onsdag kväll så hon kommer till skolan på Torsdag :( :)  Jag tror inte att Olivia kommer att skriva nåt inlägg försen på Torsdag ?  Men jaja....                


På omröstningen så har typ bara 30 stycken röstat,  men när lite fler har röstat så ska jag och Olivia göra en till omröstning men jag kommer inte ihåg vad vi bestämmde för nån, men Olivia kommer säkert ihåg det annars så får vi komma på nån annan....         


Jag hörde att snön kommer på Torsdag!!  Jag läääääääääängtar efter snön.  Perfect att Olivia kommer tillbaka då för då ska vi åka längdskidor på ängen vid deras trädgård     Fast det e ju inte säkert att den kommer då men hoppas det....                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                


       



                                                                                                                                                                             

   Om mitt hår ändå kunde se ut så varje dag....  


 

btw, på onsdag så e det tjejkväll på Hår ateljén där jag och Olivia klippte oss (på bilden).  Man får komma dit och så lockar/plattar dom håret med deras nya platt-tång som dom ska "inviga"  gratis (tror jag, men e typ helt säker :P )  Jag vet inte riktigt när det öppnar men man kan komma på kvällen, typ vid kl 6  eller så, och så har dom öppet ganska länge ;)  För er som inte vet så ligger det i Älvängen mittemot parkstigen.  Det e de huset som hette "lampstugan" förut.                                                                                                                                                                                                         //  Matilda  <3














































Av Matilda Olivia - 3 december 2011 22:15

Hejsan,   idag så red jag kl.10 och jag hade Fanny,  en ganska lat ponny, men jaja.  Det blåste och regnade jätte mycke, så många av ponnysarna blev ganska rädda, fast inte Fanny :),  men det är ju tur att vi rider i ridhus iallafall ;)  Fast det lät som om taket skulle blåsa bort ibland därför blev dom lite rädda.  Vi hade markarbete idag.


Sen så va jag med Olivia.  Vi gjorde jul-kort,  jag kom precis på att jag glömde dom hos henne :P  men jaja jag får väll tillbaka dom på Torsdag eller nåt? :P   Men sen så satt vi vid olivias brors iPad lite och gjorde lite olika saker.   Sen så försökte vi komma på en låt som man ska ändra texten på, det e till musiken i skolan,  men det gick ganska bra.  Vi har valt en låt och kommit på lite text till men det e inte klart än.


Jag och Olivia filmade lite när vi låsades att Tinka (Olivias hund) kunde prata.  Olivia va sig själv och jag filmade och va Tinkas röst.  men jag tror att vi tog bort båda för vi började skratta hela tiden     Nu så ändrade sig texten igen....


 

                                                   


 

 

                 //  Matilda  <3 






Av Matilda Olivia - 3 december 2011 11:45

Tjoo! De är lika bra att säga de direkt, jag lider och plågas av en sjukdom. Den heter USFL, och det är en förkortning på Utan Spotify Föör Länge! Jag har plågats i 2 månader tror jag, sjukdomen har gjort mig glömsk. Men idag fixade min snälla pappa botemedlet :D Så nu sitter jag i soffan och lyssnar på musik med Spotify premium och med min hund Tinka.Om en typ en timme kommer Matilda. Idag ska bli en riktigt chill dag. Jag ska försöka välja vilken som är bäst av laptop elr iPad, och de blir riktigt svårt. För den jag gillar mest ska jag skriva upp på min önskalista. Vad ska jag mer göra? Jo, jag måste packa för tidigt imon åker jag till Norge med Göteborgs skid förening:D Så jag kommer va ledig från skolan på måndag, tisdag och onsdag :)Sen när Matilda kommer ska vi kanske vi baka nåt gött, om hon vill. Men vi får se :) Fast jag måste nog fixa lite fler julkort för jag har bara gjort 3st och de räcker INTE. Just de, jag har bara en liten fråga, j*vligt liten. NÄR KOMMER SNÖN?! De regnar ju bara hela tiden :(För äksakt ett år sen va de snö ute. Fast redan imon ska jag rulla mig i snön i vårt bortskämda grannland Norge :DNu orkar jag inte skriva mer, så hejjdå och glöm inte att öppna choklad kalendren :P /Olivia<3

Av Matilda Olivia - 2 december 2011 20:00

Hej! Nu bloggar jag från min storebrors iPad, för annars kan jag ju inte kolla på idol i soffan :)Jag hejar på Amanda F och Moa. De har jag gjort från typ början, fast då hejade jag på Olle oxå, ni vet han med afro :)De är gött att de är i sandinavium i gbg, hade velat gå men jag kom på de lite försent :(Asså ni vet den den där reklamen för tele2 med ett får, ni vet "born to be cheap"! Hur kan dom spela in den reklamen för asså har dom ett får som är typ skådespelare?! De kan ju inte va en får-docka för dom kan väl inte röra på sig?! De är bara en konstig tanke, men om nån vet så KOMMENTERA!Aja, imon så ska jag nog gö nåt med Matilda, men ha de gött så länge!KramKraM! /Olivia<3

Av Matilda Olivia - 1 december 2011 20:29

Svejsan hejsan! Idag va ju jag å Matilda hos frisören, Elina heter hon  

Hon gjorde oss jätte fina i håret, så nu ser vi ut som typ två Hollywood kändisar.

Matilda får lockar i håret,  Men när jag fick prova att göra en lock så schteeekte jag hennes öra! Förlåt Matilda!      

Elina klipper topparna    

 

OMG! Om nån säger att vi har fult hår så ska jag bajsa i denns brevlåda!

Nämen seriöst, vi ser ut som änglar som nyss råkat kracha på jorden  

Ängel nr.1 Matilda   

  

Ängel nr.2 Olivia   


KramPåEr!

    /Olivia<3  

Av Matilda Olivia - 1 december 2011 20:22

Hej! Matilda skrev ju att jag hade en rolig video från skolan så här kommer den.


  hahahah, brrrrrrrrrrrr   


     /OLivia<3

Av Matilda Olivia - 1 december 2011 19:42

Hejsaan, för en stund sen så kom jag hem från frisören med olivia :)  det va Elina som klippte oss.  Jag klippte mig först  och sen olivia ;)  först så satte jag mig i en stol och så tvättade hon mitt hår.  sen så tog hon i lite balsam-spray och sånt och sen så klippte hon det.  jag klippte bara topparna och lite uppklippt ;) sen fönade hon håret och tog i nån olja som är bra så nu ser mitt hår mycke blondare/guldigare ut :)  sen så lockade hon mitt hår med en platt-tång :P  och gjorde en fin fläta i :D  hon gjorde samma saker på olivia men hon fick ingen fläta, hon fick en "snurr-fläta" istället ;)  olivia har bilder så hon får lägga upp :)  


När hon började locka olivias hår så började jag få ont i huvet men när jag kom hem så tog jag en värk-tablett så nu mår jag bättre igen    Inatt så ska jag o olivia sova med en boll på huvet så att lockarna inte åker ur så e det lite fint imon :)  fast jag kan nog inte göra en sån där fläta men jag tar bara några hårnålar som jag brukar göra ;)                                                                                                                                                                                                                     När jag och olivia gick hem från skolan idag så när vi va på väg nerför den näst näst sista backen så hände det EXAKT det som hände en annan gång....   Gubben som kom på en ful gammal rostig tant-cykel förra gången kom IGEN.  Jag och olivia gick och pratade, så hörde jag hur nån plingade på oss jätte-mycke PRECIS som "nån" gjorde förra gången så jag vände ju mig om och kände igen honom.  men han kände nog inte igen oss för han sa som förra gången:  nää jag skulle bara prova den....      och sen sa han oxå:  aa ifall polisen kommer....                                       varför sa han ifall polisen kommer!!??  han verkar liite knäpp!?  men jaja,  hahah.                                                        



                                                   

Imon så e det FREDAG <3  på lördag ska jag äntligen få rida igen, det kommer bli så kul.  jag vet inte vad vi ska göra men jag tror att vi hoppar.  jag vill nog ha Sessan eller Spencer,  jag tycker ganska mycke om båda   


 

  Nu ska jag göra nåt annat....       

 

 

           

 

 

           //  Matilda  <3       















Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards