matildaocholivia

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Matilda Olivia - 16 januari 2012 18:37

....på alla idioter som säger att det e så himla lätt att rida!! Att man bara sitter på hästen och piskar den, att det är djurplågeri, att man inte gör nånting där uppe, att när man spelar fotboll då gör man nåt som är huuuur jobbigt som hälst, att alla som rider gnäller på att vi ramlar av och att fotbollsspelare ramlar hela tiden och det e såååå himla farligt och långt ner till marken.  Många hästar som VI ridtjejer/killar rider är över 1,45 meter höga, de flesta högre!!  Men om vi ramlar av, så hoppar vi upp igen och fortsätter att KÄMPA.  Ni som inte rider har INGEN ANING om hur mycke jobb vi som rider lägger ner på det!!  Det e inte bara att sitta upp på hästen och börja piska den precis, mycke mer än så!!  Om man tävlar så e det inte bara att ta en häst och tävla, man får TRÄNA mycke innan oxå!! Alla ni fottbollsspelare/nåt annat kan ju gärna få hoppa upp på en häst och bevisa för oss hur HIMLA LÄTT det är!? Hur INTE ont det ibland gör när man ramlar av, hur lätt det är att hoppa en bana på 1,10 m!! Visst gör det, så får vi se hur lätt det är!! 


Asså sluta gnäll och gör det som NI gör istället för att gnälla på oss som rider, för vi gnäller inte på er precis ? Man blir bara så arg på sånna som har NOLL KOLL!! Sitt upp på hästen och bevisa nåt innan ni dömer det!!    Spela typ fotboll e kanske inte så lätt, om man spelar i typ ELITEN då men  fotboll e ju nåt som man gör på idrotten, typ alla kan spela iallafall lite fotboll, så kom inte och säg att det e svårare än att rida!!

 

Såå, jag ville bara skriva det här, asså jag såg att nåra knäppisar hade skrivit nåt om det på facebook då, men jag orkar inte lägga mig i det, utan skriver det på MIN och Olivias blogg istället ;)


   

Tro mig, detta är svårare än det ser ut!! Tjejen på bilden har ju inte precis tatt en random häst och hoppat över det hindret!? (Obs!! Google bild!)


 

   

      Min sötnos....    .... som inte heller e så lätt att rida!!


 

 

               




Av Matilda Olivia - 16 januari 2012 18:10

Jag är såå trött, men jag måste göra lite på matte-planeringen för jag ligger liite efter med den!!


Idag har jag ju vart på begravning,  jag orkar inte berätta om den direkt, men jaja, jag kan berätta lite.  Vi fick varsin ros och så fick vi gå in i ett rum och där låg en kista med en "duk" över och ett ljus på.  Sen så va det en tant där som babblade lite om hur bosses pappa va och så och hon hostade hela tiden, så det va ganska svårt att ta henne på allvar (jag började typ små skratta ibland bara för henne)   . Sen så spelades det en låt, sen bla bla, sen låt, sen bla bla och så höll det på tills vi fick lägga våran ros på kistan och säga "hejdå".  Han ska inte begravas på riktigt utan han ska brännas i en ugn och så ska "askan" begravas nånstans  .  Jag vet, det låter hemskt, men han ville göra så.



 

Sen så åkte vi hem till bosses mamma och åt mat och sen åkte vi hem.


 

Ja, detta va min dag då, inte så rolig dag precis :/ Men bättre än att gå till tröökiga skolan iallafall.  Asså jag "hatar" inte skolan om nån tror det, men det e bara samma sak varje dag, asså samma tröök lektioner och det händer typ aldrig nån nytt.   Så himla tråkigt....


 

Jaja, nu MÅSTE jag gör lite matte....   


 

 

   

Jag och Alicia på Michelin, ser ni nån skillnad på oss 2??    Många gör inte det....


 

 

         



Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards