matildaocholivia

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Matilda Olivia - 19 januari 2012 19:20

Hej! senaste inlägget som jag skrev hette ju "mitt öga har damp" och de var inget skämt. Idag åkte jag och mamma till Uddevalla sjukhus. Först når vi kom dit kom en sköterska och visade oss in i ett rum.

 Där satt jag i en stol medans sköteskan försökte få in lite bedövning i mina ögon. De gick väll sådär, så hon hämtade en kollega och då fick vi in bedövning i ögat. Det sved. Men sen skulle jag titta rakt fram och sätta hövvet i ett typ huvud ställ. Sen så satte hon en blå aparat PÅ mitt öga, men jag kännde ju inget av bedövningen. Aparaten mätte trycket i mina ögon. Asså man ska ha mellan 10-22 och jag hade 30 på höger öga och på vänster hade jag 17.

 Sen gick vi in till en docktor och där lös hon med en super stark lampa i mitt högra problem öga. Sen fick jag mer bedövning i ögonen för hon skulle kolla med nån grej som snurrade på mina ögon. Sen gjorde hon massa konstiga grejor med ögonen. Efter det fick jag några konstiga droppar i ögonen så pupillerna i ögonen blev typ så häääääääääär stora och så blev jag yr och såg suddigt på nära håll. Jag hade huvudet i ett huvudställ hela tiden.

Sen skulle dropparna verka i en stund så jag och mamma gick ner och fickade.

 När vi kom tillbaka tog hon nån rund grej på mina ögon. Sen blev vi visade till ett annat rum där jag satte huvudet i ett huvudställ igen och så tog en tant kort på höger cp öga. Sen fick jag äntligen åka hem.

På eftermiddagen ringde docktorn och sa att dom sätt nått kontigt på en ut av bilderna så jag ska ditt imon igen, VILL INTE!!


  

Skulle vilja vara en varg, dom har inga bekymmer alls. Dom äter når dom är hungriga, sover när dom är trötta och myser med sin flock.


       /Olivia <3


PS. Jag har tagit vargbilden själv med min iPhone   värsta söötisen!! 

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards