matildaocholivia

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Matilda Olivia - 15 oktober 2011 18:01

Osaatko suomea? Toivon niin, sillä tässä tulee tarina pienen pojan nimeltä Pekka.





Eräänä päivävä Pekka, sillä se oli ainoa asia, hän voisi sanoa. Kun Pekka oli hakattu, hän mein kotiin äiti ja sitten äiti sanoo. Sinun täytyy oppia sanomaan ei.

Pekka sammuu hiekkalaatikko uudestaan ja aloittaa pelaamisen ja sitten roistoja ja sanovat: Oletko ollut tarpeeksi voittamaan nyt?

Ei, sanoo Pekka. Kun Pekka on taas nikottu, hän menee kotiin ja äidille sitten äiti sanoo: Sinun opittava sanomaan niin.

Pekka sammuu hiekkalaatikko uudestaan ja aloittaa pelaamisen ja sitten roistoja ja sanovat: Haluaisitko nyrkkeily tai potku-seen?

Molemmat, sanoo Pekka.


Översättning till den blåa texten:


Kan du finska? Hoppas det, för här kommer en historia om en lite pojke som heter Pekka


En dag satt Pekka i sandlådan och lekte, så kom stygga gänget och sa: vill du ha stryk?

Ja, sa Pekka för det var det ända han kunde säga. När Pekka hade fått stryk gick han hem till mamma och då säger mamma: Du måste lära dig att säga nej.

Pekka går ut till sandlådan igen och börjar leka och då kommer stygga gänget och säger: har du fått nog med stryk nu?

Nej, säger Pekka. När Pekka har fått stryk igen går han hem till mamma och då säger mamma: Du måste lära dig säga både och.

Pekka går ut till sandlådan igen och börjar leka och så kommer stygga gänget och säger: Boxning eller sparkning?

Både och, säger Pekka.


Hahahahahaha, stakars Pekka !! Hoppas ni gillade historien, kan fler historier om Pekka.            PussOchKram !!        /Olivia <3



Av Matilda Olivia - 15 oktober 2011 17:25

Tjeeena !! Jag försöker att blogga varje dag om jag hinner, men på helgerna tävlar jag ju hela tiden så jag hinner inte. Men denna helgen ska jag bara lata mig. 

För en stund sen så lagade jag tacos helt själv, de är ju typ den lättaste maträtten man kan laga men ändå. är stolt       


   

Pappa har hittat världens bästa sommar stuga. Det ligger i Svanesund tror jag. Pappa visade bilder och det är 30meter till vattnet och de finns en seglarskola som jag kan sommarjobba på när jag blir äldre. Det är verkligen skit fint. Maybe köper vi de, hoppas verkligen !!                  KramPåEr !!

           /Olivia <3          





Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards