matildaocholivia

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Matilda Olivia - 19 oktober 2011 21:08

Hejsan Svejsan !! Idag har jag varit i skolan, men när jag skriver de menar jag inte att jag går runt helt ensam och har tråkigt, utan jag och Matilda skrattar minst 30 gånger om dagen. Igår t.ex så hade vi livskunskap med min gamla hemkunskapslärare, (hon är tjock, knäpp i hövvet, döv på riktigt, har ingen humor, ser ut som en häxa och pratar långsamt). Då pratade vi om knark och sånt och då sa hon: Då skulle jag vilja ha lite.....

KNARK,  såger en i min klass, och alla börjar skratta. Tanten blir sur och säger att de inte är nåt att skratta åt. Idag när vi berättade den här historien för Andrietta så kom hon gående bakom skåpen och tittade på oss. Jag och Andrietta sprang iväg och skrattade, men Matilda stog kvar och tanten säger: det är okej att ha åsikter, och typ kramar Matilda. Euww.

De va bara ett litet exempel på allt konstigt som händer när jag och Matilda är med. Aja, idag efter skolan kom mamma och hämtade mig så åkte vi till allum och köpte vinter skor och lite annat men jag orkar inte berätta för jag ska snart gå och lägga mig.  God natt!!                                      /Olivia<3



Av Matilda Olivia - 19 oktober 2011 20:27

Hej,  Idag så slutade vi halv 4 och direkt när jag kom hem så hade jag typ 10 minuter på mig att byta om och äta innan mamma skulle köra mig till stallet.    


Jag red med Bella och hennes kompis, kommer inte ihåg va hon heter, nånting på E.  Vi red ut i skogen och Ruta va jätte-Snäll :)  Hon bockade inte eller så.  Det har ju regnat mycke så det va väldigt blött i skogen men det gick bra ändå ;)  Vi skrittade o travade bara fast hennes kompis galopperade uppför en backe när vi travade.  Jag kom hem för ungefär en halvtimma sen.  Jag ska rida på Söndag igen, för på Lördag så tävlar Bella.  Annicka (Bellas mamma), sa att hon tror att Ruta har testat färdigt mig nu (bocka mm).

Fast hon kan ju ändå göra nåt nån gång men det gick iallafall jätte-bra idag     


Imon så är det NO läxförhör/prov, SO läxförhör OCH engelska läxförhör!!  Jag ska träna lite till nu snart men först så ska jag packa ner idrotts-kläderna för det e idrott OCKSÅ!!  På Torsdagar och Fredagar e det alltid mest saker, alla läxor e tills då o så e det idrott dom 2 dagarna med.


Jag LÄNGTAR tills det blir helg :)


        

  Jag vet att det e gamla bilder men jag tog inga nya idag men gör det på Söndag istället ;)



    /  Matilda  <3

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards