matildaocholivia

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Matilda Olivia - 25 oktober 2011 20:05


Hejj,  Jag vet att jag inte har bloggat sen igår men jag har inte orkat.  Men iallafall, idag så hade vi först en ganska kort svenska-lektion och sen vi 09.00 så åkte vi på en teater i nödinge.  Den va inte bra men den va inte jätte-dålig heller.  Eller jag fattade inte riktigt vad det handlade om.  Jag orkar inte berätta allt som hände men det va en tjock tjej, en knäpp kille, en benig tant och en flintskallig gubbe som gjorde massa KONSTIGA saker!!  Typ hade på musik och kastade godis och hoppade upp i publiken och så.  


Sen så åkte vi tillbaka och våran klass äter typ först varje dag, men ändå så fick vi åka bussen som kom sist och va typ 15 minuter sen!!  Så när vi kom fram så hade nästan alla ätit klart, men jaja, strunt samma.  Sen så hade vi bara livskunskap och NO o sen så slutade vi.  Imon så e det ju Onsdag, jag hatar mest onsdagarna när det är skolan för det är den längsta dagen (till halv 4) och dom tråkigaste lektionerna. 


På livskunskapen så pratade vi bara om teatern och på NO:n så fick vi prova att använda en bunsenbrännare (en blå,rund "burk/kastrull" sak) med en slang som gick till en sak som gasen kom ut ifrån.  Det va ganska kul, jag va ju med Olivia.


På fredag så ska jag kanske rida Ruta och på söndag så ska jag provrida en storhäst som jag kanske ska ha som medryttar-häst oxå, så då får jag 2 stycken    Jag vet inte så mycke om den men det är en valack och är 156 cm i mkh (hur lång den är upp till mankhöjden, där hästens hals o rygg möts) och att den bor i Alafors, så det ligger ganska när Ruta ;)   


Det va de som jag har gjort idag.....


Olivia nu får du oxå skriva lite!!


                             



                               /  Matilda  <3

  


               

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards