matildaocholivia

Alla inlägg under januari 2012

Av Matilda Olivia - 26 januari 2012 18:11

Halloo!!  Idag efter skolan så gick jag och Olivia hem till henne, bakade choklad-bollar och ställde in dom i frysen. Gick upp på vinden och kollade runt lite överallt efter en korg och filt och gjorde mackor o te. Kan ni kanske gissa vad vi skulle göra?? Joo, vi skulle ju ut på picnick såklart!?  Vi hittade tyvär inte nån korg men vi tog en strand-väska istället och 2 filtar.  Sen packade vi mackorna, Te:t?, chokladbollarna, riskakor, skinka till Tinka (hon följde oxå med) och en banan o ett päron.  


Vi gick upp i skogen och "satte oss" vid Mallas grav <3  Sen tog vi lite skinka och gömde runt i skogen som Tinka skulle hitta, hon hittade alla tror jag?? Sen satte vi oss mitt-emot Mallas grav, satte på musik och åt.  Tinka hade inget att göra så vi gav henne skinka då och då     Det va MEGA stora hönö-kaka mackor som vi åt och vi orkade dom inte så när Tinka inte tittade så slängde vi iväg dom, men efter en stund "kände hon lukten" efter dom och åt upp mackorna :P  


 

Sen tänkte Olivia va lite snäll och ge Malla lite riskaka (asså på graven), så hon slängde på en bit och Tinka trodde såklart att det va skinka så hon åt upp den, hon förstod ganska snart att det inte va skinka, smaken va lite konstig tyckte hon ?  (hon hade en konstig min, det va pizza-smak på riskakorna) Hahahah   


 

Imon e det Fredag <3 Sen Lördag och då ska jag rida, ska bli så kul!!   


 

     Vi satt vid "Mallas träd" typ i snön <3 Fast detta e ju en google bild då men jaja....


 

 

                 

Av Matilda Olivia - 25 januari 2012 18:49

Heej.  Jag e lite arg för en sak nu så det blir ingen film idag, kanske nån annan gång, men jag vet inte riktigt??



Jaja, idag så har det bara vart vanlig skola och efter den så åkte jag, mamma, och jenny och köpte hö och saltsten till Milly.  Sen så köpte vi hostmedicin och så på apoteket och bullar på ett bageri   


Imon så åker Olivia till bajs-sjukhuset igen så jag blir typ lite ensam imon    Men jag har ju Alicia och Lina :D Så det gör inte så mycke....


 

   


 

 

               


 

 

Av Matilda Olivia - 24 januari 2012 21:57

Nu så har jag gjort ett försök till att göra en film om mig och Zilla.  Den blev väll sådär, inte jätte-bra men inte så dålig heller.  Den kommer upp imon för jag orkar inte göra det nu. Men jag hade inte så bra musik som passade och så många bilder och videos från saker vi gjort, men det blev en liten film iallafall     


Men godnatt....


    

Av Matilda Olivia - 24 januari 2012 16:04

I inlägget under så kanske det va lite svårt att fatta vad som ståg på "Lördags fliken" men om ni läser det nu igen så kanske ni fattar och ser det som egentligen skulle stå där?? Knäppa bloggplatsen,  det e alltid något som blir kocko i ett inlägg bara för bloggplatsen, eller inte alltid men OFTA!! Som ni ser på inlägget som olivia skrev för några dagar sen, det där med bilder och text under, det kanske e lite svårt att se meningarna där, bara för när man sparar inlägget och det publiceras, så blir det lite blablablabla!? Ganska ofta då. 


Jaja, idag har det inte hänt så mycke, bara skola som vanligt.  Olivia skulle åka längdskidor idag.  Så hon får skriva lite om det när hon kommer hem??  För jag har inget att skriva om just nu....  



 

       

270

Av Matilda Olivia - 23 januari 2012 20:00

Heej!!  Detta är det 270:onde inlägget på bloggen. Jag vet att jag inte har skrivit på några dagar men jaja. Jag kan berätta lite om helgen. 


Onsdag-Fredag: Skoooola och sånt.


Lördag: Upp ganska tidigt och rida min sötnos Sessan <3  Det va markarbete då och det gick väldigt bra. Men Sessan och Valentina blev rädda för några killar som spelade bandy eller nåt på parkeringen utanför ridhuset (!?) Så Dom hoppade till och typ sprang runt lite överallt men INTE mycke!! Det e faktiskt jätte-snälla ponnysar!!! Dom blev bara liite rädda, dom sprang bara typ 10 meter sen lugnade dom ner sig. Men sen hände samma sak 1 gång till efter en stund.  Knäppa killar, fattar dom inte att man inte kan leka och spela bandy bland hästar!? (dom skrämmde hästarna i hagen oxå) Men jaja, sen åkte vi och badade, såklart, som vanligt men det va kul!!

 

Söndag: Vi va med Diana gjorde lite grejjor sen åkte vi och fikade på ett konditori.


Måndag: En kul dag!! Först skola då, sen åkte jag, jenny och olivia pulka    Det va faktiskt jätte-kul!! Vi hade en dubbel-pulka, och så hade Olivia en typ madrass som man åkte fete-fort med (det e inne med att säga "fete" istället förr "fett", bara så ni vet då   ). Men det va iallafall fete-kul!! Sen så drog en pulkan så en satt i och så låg en på mage på madrassen och höll i sig i pulkan och så åkte man FORT.


 

Sen så gick jag och Olivia hem till henne och drack te och tränade på Engelska läxan (Jenny följde inte med för hon blev arg för en sak, hon blir arg om jag skriver varför här, för det e lite kocko)  


 

Sen när jag kom hem till mig igen, så fick jag en semla=den va GOD!!


 


 

Jaaa, nu vet ni lite vad jag har gjort och så, jag ska försöka att skriva lite oftare, hejjdå  <3


 

 

   

Ehm, jaa, jag lånade denna bliden OLIVIA, ni vet ju redan, detta e ju från AleLyckan. Hahah, ser ni mig eller??  Emmie och sin tumme :D


 

 

               

Av Matilda Olivia - 22 januari 2012 16:24

Orkar inte skriva, så här kommer lite bilder på mina kompisar med en beskrivning under.

 

                                                  

     Jag (Olivia)                        Våra fötter som är                  Kajsa som är en

                                                fo

rmade som ett                    dvärg mamma

                                                  

     hjärta                              på tjejkvällen


                               

Sitter i varandras                   En glad Matilda                        Våra fingrar som 

        knän                                              

                                  bildar en stjärna


                                     

Emmie och                          Failad bild från                         Jag och Alicias

Andrietta                                 Alelyckan                                   snygga

                                                  

                                             mustacher


 jdhasjfbshighdgh, jag vet att de är lite svårt att se vad jag har skrivit men bloggplatsen dampar och jag har försökt fixa de typ 9356563445656592 gånger men de funkar inte   

Skit på er! 

       /Olivia <3

Av Matilda Olivia - 22 januari 2012 15:52

WWAAAA! Jag hade tråkigt så jag klickade på random player 1 gång. Då spammar Word feud mig och helt plötsligt så plingar min mobil super mycket. När jag klickar på Word feud appen, så har jag 18 nya spelare!? Inte kul asså..


            /Olivia <3

Av Matilda Olivia - 22 januari 2012 11:46

Hej! För er som inte visste de, så plattar jag håret varje morgon. Mitt hår är egentligen lockigt, vågigt, krullig, och rakt eller ja, lite hur som helst.

En morgon för ett tag sen, tog jag kort med mobilen steg för steg när jag platta håret.

Här nere kommer bild


  

 Tur att de finns plattångar, för annars hade jag sett ut som luffaren på bild nr.1

 På bild nr.2 ser man att mitt hår blir längre när de är plattat.

 Den sista bilden, nr.3 , ser jag iallafall nästan normal ut.


 Ha de gött!


      /Olivia <3

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards