matildaocholivia

Alla inlägg under oktober 2011

Av Matilda Olivia - 13 oktober 2011 18:26

Tjenare !! Jag har räknat ut att de är 19 dagar kvar till min födelsedag, oboj vad jag längtar. Jag fyller år på höstlovet. Jag längtar oxå tills de kommer snö, för då kan jag åka längdskidor, fast de är låångt kvar

Nu har jag precis kollat på film med pappa och hunden, för innan gick vi och hyrde en film för de fanns inga roliga hemma. För länge sen så skrev jag att jag skulle börja med dagens outfit men jag har glömt bort de men här kommer den:   grått linne,  tjock tröjja över,  vanliga jeans,  strumpor med grodor på  *fniss*   toffs i håret.                                                                                 Nu ska jag gå och dricka teoch sen gå och lägga mig 

 Godnatt !!            /Olivia <3 



Av Matilda Olivia - 13 oktober 2011 16:13

HejHej,  Idag så har ju jag bara vart i skolan och inte gjort så mycke mer.  Jag trodde att jag skulle rida Ruta idag med det skulle jag inte för att Isabella kunde inte.  Och jag ska inte rida själv igen, efter det som hände förra gången. ( Hon stannade hela tiden och gnäggade och ville INTE gå frammåt ).  Så jag ska inte rida själv mera, fast bara i början, sen så kan jag rida själv. 


Jag har ätit och nu så ska jag ta hand om mina marsvin....



      /  Matilda  <3



Av Matilda Olivia - 12 oktober 2011 21:07

Hejsan Svejsan !! Igår sovde jag ju över hos amanda för vi skulle praoa på ett dagis och hela dagen började med att vi försovde oss så vi fick skunda oss på morgonen. Sen åkte vi bil till dagiset och när vi kom ditt skulle alla äta frukost.

Sen lekte vi lite med barnen och de va en lite söt unge som hette Chales, men kallas Chalie och han frågade om jag hade en bäbis i magen xD Sen hade vi samling och så sjöng vi lite och så. Jag och Amanda var jätte populära på dagiset :)

Sen var de fotografering och lunch och alla barn vid mitt bord va jätte stökiga och välte ut glas och tappade bestick och sånt. Sen skulle vi vila och lyssna på saltkråkan och lilla Hilma låg brevid mig och kramade min arm <3

Sen var vi ute och gjorde sand kakor och putta fart på gungorna och så gungade vi på en sån där gung grej som sitter fast i marken och vi var 9 st som satt på den samtidigt xD 

Och när vi hade rast så va vi inne på Amandas mormors rum och då pajade vi en lampa  *fniss*   men vi lagade den.

När vi skulle gå blev barnen jätte ledsna   och kramade oss. Vi har inte fått ta några kort med mobilen för man får inte använda mobil på de dagiset   

När vi skulle gå till bussen, så såg vi den bussen bara köra iväg så vi fick vänta typ 20 min till nästa buss. Vi hoppade av i Frölunda Torg och gick raka vägen till McDonald's...

Sen gick vi runt lite i affärerna och jag köpte 2 tröjor från NewYorker, en med en pingvin och en tjocktröja :DD

Precis innan Amandas pappa kom och hämtade oss köpte vi varsin vanilj frappino med extra hasselnöts smak.... MUMS!!

Påväg hem i bilen va vi jätte flummiga, hihi :)





KramPåEr !!         /Olle Polle, haha, nää Olivia <3 



Av Matilda Olivia - 12 oktober 2011 21:00

Jag är sååå trött.  Jag gick upp 5 imorse!!  Så nu ska jag sova :)    Så jag tänkte bara säga:


           GODNATT!!




          /  Matilda  <3

Av Matilda Olivia - 12 oktober 2011 18:40

Bilderna från idag kommer här.....


                                              MIN kopp :)            ,

                     Alicias kopp och min kopp :)

  

           Lite sneeeaa  jaaaaaaaaaaag  :P                      

                                                 Däck....

                        Jag och Bibendum :D               Jag och den snyyyyygggaaa reflex västen ;P

  Min namnbricka, som ni ser så stavade hon liiiite fel :P


  Jag tog en bild på sööta Malla oxå <3  :)



             /  Matilda  <3

Av Matilda Olivia - 12 oktober 2011 17:03

Heej, Haft en GRYMT KUL DAG!! med bästaste Alicia <3 :D  Som ni redan vet, så praoade vi på Michelin.  Det va en riktigt bra dag!!  Det började med att Alicia´s pappa visade oss runt och gick igenom säkerhets reglerna.  Sen så hade dom en liiten rolig maskin. Man skrev in nåt, vad som helst, och klickade på "printa ut" så kom det ut små söta lappar som det va smileysar och ord som hade skrivit va på.  Så jag och Alicia fick varsin kopp som vi satte lapparna på (med våra namn på).  Sen så gick vi till kaffe-rummet och dom hade en STOR kaffe-maskin med som hade massa olika smaker i. Jag och Alicia drack varm choklad där (bara gaaanska många gånger :P)  Det va GOTT :D  Sen så fick vi kolla på lagret som hade MINS 50 000 michelin-däck!! och jag skojar inte!!  Sen så va det massa robotar som körde runt i lagret och plockade upp däcken som skulle lastas.  Jag och Alicia fick inte gå förbi en viss gräns för alla maskiner och robotar kunde kanske köra på oss eller va det nu va.


Sen så fick vi gå upp på övervåningen och hjälpa till med massa däck-beställningar. Kopiera papper m.m.  Det skulle skickas däck till Isaland och Finland o massa flera länder.  Sen så fick vi gå på ett möte som dom hade :P  Och så fick vi sortera papper o gå ut till vakten o massa flera som skulle ha papper.  Vi fick ha snygga reflex västar på oss när vi skulle gå ut för det körde massa stora lastbilar där.  Sen va det en gubbe som heter Berra och han gav oss glass och Alicia´s pappa sa att det glassen hade legat i frysen sen i sommras, och vi fick ont i magen sen.  Sen va det en annan som hette *namn*, jag vill inte säga namnet för att hans huve ser ut som ett päron XD  och han KANSKE läser här, man vet aldrig, men tror nog inte. 

 

Jag och Alicia drack choklad och åt frukt (mest banan och vindruvor) typ hela dan.     Vi tog massa bilder oxå men när vi hade gjort det så såg vi en stor skylt som det stog "Fotografering förbjuden" men då va det för sent, men Alicia´s pappa sa att det va okej men jag kanske inte kan lägga upp alla bilder.  Men dom flesta går nog :)  Det hände ganska mycke mer oxå men jag orkar inte skriva allt.  Ni som jag o Alicia träffar imon kan vi berätta mer för :) 


Bilderna kommer upp om en stund ;)


Det va min och Alicias dag........


Kommentera lite nu då :P

           

              /  Matilda  <3

Av Matilda Olivia - 11 oktober 2011 20:51

Tjo len!! 

Nu är jag hos amanda och myser och tittar på EM kvalet i fotboll  mellan holland och Sverige, just är de 1-1. innan va jag på träning i Landvetter med göteborgs skidklubb, de va ganska kul, fast min kompis kallade mig strutsen, på skoj, hela tiden, vet inte varför

Jag skriver med orange text bara för att amanda's tröja är orange   *fniss*

Idag ska jag sova över hos amanda för att imon ska vi praoa på ett dagis i gbg.                Ha de gött, igelkött !!      

                          / Olivia <3                             

.

Av Matilda Olivia - 11 oktober 2011 16:08

Heej på dej !! Jag har inte bloggat på ganska länge men de är för att jag har gjort så mycket annat, men om de kommer en bloggplatsen-app så hade jag kunnat blogga på mobilen och då hade de kommit fler inlägg från mig.

Om en stund ska jag på träning i landvetter och efter de ska jag sova över hos amanda  

De blev ett kort inlägg men mamma bara MÅSTE ha datan nu...

  KramPåEr !!    / Olivia <3 

Presentation ♥


Hej!
Vi är två tjejer som är födda 98. Vi har lite olika intressen. Läs mer på presentiation!
Kram!

Fråga mig ♥

16 besvarade frågor

Omröstning ♥

Vilken choklad är godast??
 mjölk choklad
 mörk choklad
 vit choklad
 snickers
 mars
 twix
 japp
 kexchoklad
 plopp
 center
 daim
 toblerone
 dumle
 geisha
 bounty

Kalender ♥

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år ♥

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Kategorier ♥

Arkiv ♥

Länkar ♥

Besöksstatistik ♥

Översätt ♥

Skriv något i gästboken ♥

Klockan ♥


Ovido - Quiz & Flashcards